Logo
TestyTesty nowych samochodówAlfa Romeo Giulietta: specjalistka od emocji

Alfa Romeo Giulietta: specjalistka od emocji

Robert Rybicki
Robert Rybicki

Gdy na setne urodziny Alfa Romeo sprawiła sobie Giuliettę, zachwytom nad designem samochodu nie było końca. „Włoszka” szybko udowodniła, że uroda to jej niejedyny atut. Auto w testach Euro NCAP uzyskało 5 gwiazdek. Oprócz solidnego nadwozia wpływ na wynik miało także bogate wyposażenie, w tym seryjny system DNA.

Piękna karoseria skrywa dość przestronne wnętrze, choć powody do narzekań daje mała ilość miejsca z tyłu nad głowami wysokich pasażerów. Oryginalnie zaprojektowany kokpit wyposażono niestety w mało intuicyjne w obsłudze radio (trudny wybór i programowanie stacji). Kufer ma przyzwoitą pojemność (350 l), ale załadowanie bagażu wymaga znacznego unoszenia walizek (próg na wysokości prawie 80 cm).

Najmocniejszy w ofercie diesel ma moc 170 KM. Jednostka żwawo, wręcz brutalnie reaguje na zmianę położenia pedału gazu. Jej reakcję można nieco stłumić poprzez ustawienie przełącznika systemu DNA w pozycji „neutral” lub „all weather” oraz za pomocą komputera pokładowego – wyłączenie funkcji overboost (zwiększa moment obrotowy) lub ograniczenie mocy silnika.

DNA zmienia także reakcje układu kierowniczego (bardziej bezpośrednie w trybie „dynamic”) oraz twardość amortyzatorów, których charakterystyka w ustawieniu „all weather” jest komfortowa. Podwozie zapewnia dużą frajdę z prowadzenia, choć przyznajemy, że zawieszenie mogłoby pracować ciszej.

Giuliettę uznano za najbezpieczniejsze auto wklasie kompakt. Zaawansowana technika i włoski styl kosztują, ale znacznie mniej niż u niemieckich rywali.

Udostępnij:
Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: Nowe hatchback
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium