Prototypy przyjęto entuzjastycznie. Za A1 przemawiała też prognoza, że udział w rynku małych aut kompaktowych zwiększy się do 2015 roku aż o 30 proc.
Najmniejsze Audi pozytywnie zaskakuje: obszernym wnętrzem z przodu, wysoką jakością materiałów wykończeniowych, precyzyjnym układem kierowniczym, dającym bardzo dobre wyczucie drogi, doskonałym wyciszeniem wnętrza oraz bogatym (niestety, głównie opcjonalnym) wyposażeniem, jakie można spotkać w limuzynach typu A4 czy nawet A8.
Z czterech dostępnych wersji silnikowych (dwa diesle, dwa benzyniaki) optymalna jest 1.4 TFSI. Jednostka ma 122 KM, do tego wysoki (200 Nm) i płaski moment obrotowy. Zapewnia doskonałe osiągi. Warto ją skonfigurować z „automatem” S-tronic. I nie żałować pieniędzy na wyposażenie dodatkowe. Lista jest długa i kusząca...