Audi nie może czekać bezczynnie i już zapowiada, że zaskoczy klientów.

Tym razem w klasie kompakt, czyli gamą A3.O ile niespodzianką nie będą nowe wcielenia znanych obecnie wersji, czyli 3-drzwiowego hatchbacka (na rynku w 2011 roku), 5-drzwiowego Sportbacka (debiut w 2012 roku) i cabrio (koniec 2012 roku), o tyle zagadką pozostaje zapowiadana jeszcze jedna odmiana. Rozważanych jest kilka opcji:

  • czteromiejscowe coupé;czterodrzwiowy sedan;czterodrzwiowe coupé.

Jeśli Audi pozazdrościło BMW, które w tym segmencie ma serię 1 Cabrio oraz Coupé, to naturalnym wyborem może być ten ostatni, który wśród strategów koncernu już zyskał przydomek „kompaktowego CLS-a”. Wiele wskazuje na to, że właśnie tak się stanie i w marcu 2013 roku auto może pojawić się oficjalnie na rynku.

Tym bardziej że stworzenie czterodrzwiowego nadwozia nie będzie wiązało się z dużymi nakładami – powstanie na bazie 5-drzwiowego Sportbacka. Stylizacja modelu z pewnością będzie jedną z jego największych zalet. Utrzymany w sportowym, dynamicznym stylu będzie wyróżniał się na tle całej gamy nie tylko subtelną trzecią bryłą, lecz także drobnymi detalami wykończenia, w tym kształtem świateł i chromowanego grilla, co podkreśli jego bardziej ekskluzywny charakter.

Wszystkie A3 wykorzystają najnowsze rozwiązania technologiczne koncernu, w tym m.in. system Start-Stop ograniczający zużycie paliwa i emisję spalin, układ odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania, opony o niskich oporach toczenia, nową generację ekonomicznych skrzyń biegów (również DSG) oraz intuicyjny system obsługi pokładowych urządzeń rozrywkowo-informacyjnych. Gama jednostek napędowych obejmie turbodoładowane silniki spełniające normę emisji Euro 5:

  • 1.2 TFSI, 105 KM/175 Nm;1.4 TFSI, 140 KM/250 Nm;1.6 TFSI, 160 KM/260 Nm;1.8 TFSI, 180 KM/270 Nm;1.6 TDI, 90 KM/230 Nm; 1.6 TDI, 105 KM/250 Nm;2.0 TDI, 140 KM/320 Nm;2.0 TDI, 170 KM/350 Nm.

W Sportbacku oferowana będzie również 2-litrowa jednostka TFSI o mocy 211 KM, za to w Cabrio i Coupé zabraknie najmniejszego silnika benzynowego i najsłabszego diesla. Informacja, która ucieszy fanów sportowej jazdy: topowa odmiana S3 z napędem na obydwie osie ma być dostępna we wszystkich wariantach nadwozia (dotychczas brakowało jej w kabriolecie).

Pewni możemy być jeszcze jednego – odpowiednio wysokich cen.