Klasa średnia z generacji na generację jest coraz większa i poniżej zrobiło się miejsce na jeszcze jeden podsegment.

Kompakt premium z bagażnikiem? To według wielu fanów Audi brzmi jak kiepski żart i od razu wywołuje skojarzenia z VW Jettą. Pokazany w zeszłym roku koncept udowodnił jednak, że takie auto może ładnie wyglądać, dlatego od wiosny 2013 samochód trafi do sprzedaży.

Czterodrzwiowa limuzyna będzie oferowała funkcjonalność nadwozia na poziomie Golfa, ale pierścienie na grillu mają dawać to, czego Volkswagen zapewnić nie może – odpowiednią dawkę prestiżu.

Podstawowy konkurent A3 sedan to... BMW serii 3, które na dobre zawładnęło klasą średnią premium. Oczywiście, baczni obserwatorzy zauważą, że oba pojazdy są z różnych klas, ale porównanie długości (Audi 4,45 m, BMW 4,62 m) pokazuje, że Monachium nie może spać spokojnie, a klientom flotowym, na których ten segment się opiera, te kilka centymetrów nie powinno robić różnicy.

BMW jest zresztą świadome zagrożeń, więc – choć pierwotnie tego nie planowano – nowa seria 1 będzie produkowana także w wersji 4-drzwiowy sedan.