Choć zgodnie z zamierzeniem twórców modelu, Audi Q3 ma za zadanie walkę z miejską dżunglą, równie dobrze można nim pojechać na weekendowy urlop za miasto i zjechać z utwardzonych szlaków. Pomaga w tym stosunkowo duży prześwit i napęd Quattro.

Pod maską samochodu pracować może jeden z dwóch silników, z czego każdy z nich ma dwie wersje mocy. Najtańsza wersja Audi Q3 napędzana jest silnikiem Diesla 2.0 TDI o mocy 140 KM, z 6-stopniową skrzynią biegów. Jej cena to 123,5 tys. złotych. Kolejną pod względem ceny wersją jest benzynowe 2.0 TFSI o mocy 170 KM, również z 6-stopniową przekładnią, a koszt takiego modelu to 133,5 tys. zł. Topowe odmiany to natomiast 211-konny benzyniak 2.0 TFSI lub 177-konne 2.0 TDI. Za te wersje, współpracujące z przekładnią S-tronic i wyposażone w napęd Quattro, trzeba zapłacić minimum 147,9 tys. zł.

Do testów posłużył mi najmocniejszy diesel z nadwoziem w brązowym kolorze Karibu metalik, wyposażony w sportowe fotele obite efektowną pomarańczową skórą. W wyposażeniu samochodu znalazło się wszystko, co potrzebne, czyli komplet poduszek powietrznych, automatyczna klimatyzacja, aktywny asystent parkowania, asystent zmiany pasa ruchu, system audio "Concert" z nagłośnieniem Audi Sound System, panoramiczny szklany dach i wiele innych. Ze względu na dość niską temperaturę otoczenia, zabrakło mi tylko podgrzewania foteli...

Audi Q3 udało mi się sprawdzić zarówno w mieście, jak i na autostradzie. Zgrabny SUV okazał się przyjaznym kompanem podróży. Na wąskich i ruchliwych ulicach radził sobie dzielnie, a jednocześnie nieduże wymiary zewnętrzne pozwalały na szybkie znalezienie miejsca do zaparkowania w centrum miasta.

Jego żywiołem okazała się też autostrada. Na tego typu trasach trzeba jednak pilnować wskazań prędkościomierza, bowiem w tym aucie w ogóle nie czuć szybkości. Z pomocą przychodzi tempomat, który pomaga uniknąć kłopotów z "drogówką".

Zawieszenie Audi Q3 jest sztywne na tyle, by zapewnić duży margines bezpieczeństwa w zakrętach, ale charakterystyczne dla wysokich aut typu SUV kołysanie nadwozia bywa odczuwalne. W żadnym razie nie ma to jednak negatywnego wpływu na prowadzenie i po paru chwilach przestaje być problemem.

Słowa uznania należą się skrzyni biegów S-tronic, która przełożenia zmienia w ekspresowym tempie i jest doskonale zgrana z charakterystyką silnika. Co więcej, jej oprogramowanie wydaje się przewidywać zamiary kierowcy i każde mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje natychmiastową redukcję biegu.

Wewnątrz samochodu kierowca czuje się jak w domu. Fotele są bardzo wygodne, a miejsca jest wystarczająco dużo zarówno z przodu, jak i z tyłu. Nie brakuje też praktycznych schowków, a niemały bagażnik zmieści torby na weekendowy wyjazd za miasto.

Audi Q3 to świetna propozycja dla osób aktywnych, potrzebujących samochodu, którym na co dzień mogą sprawnie poruszać się po mieście, nie tracąc czasu na szukanie odpowiednio dużego miejsca do zaparkowania, a jednocześnie którym można bez obawy zjechać z asfaltowej drogi podczas weekendowego wypadu za miasto. Pozostaje tylko cena, która dla wielu może być zaporowa.