Kilka miesięcy późniejw filmie Alexa Proyasa "Ja, robot" detektyw Spooner grany przez Willa Smitha jeździł podobnym, futurystycznym modelem Audi RSQ z prędkością ponad 300 km/h (także po ścianach) i wzbudzał powszechny zachwyt. Pokazane właśnie w Paryżu najnowsze R8 co prawda po ścianach nie jeździ, ale z pewnością wzbudza nie mniejsze pożądanie niż jego dwa pierwowzory.Rasowe pochodzenieNazwa modelu pochodzi od legendarnego bolidu R8, pięciokrotnego zwycięzcy prestiżowego wyścigu Le Mans 24 w latach 2000-2002, 2004 i 2005, i nie pozostawia wątpliwości, z jakiego typu samochodem mamy do czynienia. Cywilna wersja R8 łączy w sobie najnowocześniejszą technologię i doświadczenie zdobyte przez Audi na wyścigowych torach.Już sama stylistyka auta jest obłędna i wywołuje dreszcz emocji. Potężny grill, smukłe reflektory, 18-calowe felgi, wloty powietrza na tylnych błotnikach, tylny, automatycznie wysuwany spoiler i niewymuszona elegancja budzą respekt. Wysunięta do przodu kabina zdradza pokrewieństwo z wyścigowym modelem o tej samej nazwie. Takie rozwiązanie to również efekt umieszczonego centralnie silnika (jego górna część widoczna jest poprzez tylną szybę oraz z wnętrza auta). Bolid jest pierwszym seryjnym samochodem Audi, który w opcjonalnym wyposażeniu zaoferuje zintegrowane reflektory (światła pozycyjne, drogowe, do jazdy dziennej i kierunkowskazy) wykorzystujące technologię LED (diody). Dzięki elektronicznemu sterowaniu natężenie światła dostosowywane jest do warunków jazdy. Będzie można je zamawiać pod koniec 2007 roku. Sportowe, nieco ascetyczne wnętrze jest zdominowane przez kokpit z architekturą zorientowaną całkowicie na kierowcę. Wszystkie wskaźniki, tarcze zegarów oraz konsola środkowa z dużym, kolorowym ekranem są delikatnie skierowane w stronę prowadzącego.Charakter samochodu podkreślają takie elementy wykończenia, jak tapicerka wykonana ze skóry i alcantary, profilowane fotele (opcjonalnie kubełkowe opracowane przez firm' Quattro) oraz wstawki z aluminium, karbonu lub drewna malowanego lakierem do fortepianów. Wielofunkcyjna kierownica z charakterystycznym spłaszczeniem w dolnej części to typowe rozwiązanie dla sportowych modeli Audi. Przy okazji ułatwia też zajmowanie miejsca kierowcy i wysiadanie z auta. Podróżowanie autem uprzyjemni dostępny opcjonalnie system audio firmy Bang & Olufsen. Moc wyjściowa 12 specjalnie zaprojektowanych dla R8 głośników dostarczających dźwięk najwyższej klasy sięga 465 watów. Znane z innych modeli dodatki, jak np. nawigacja, układ wspomagania parkowania z kamerą pokazującą obraz z tyłu auta, multimedialny system MMI i wiele innych, oferowane będą za dopłatą. Firma Quattro już przygotowała zestawy tuningowe, które pozwolą każdemu nabywcy R8 dostosować je do indywidualnych upodobań.Wspaniały potencjałFantastyczne brzmienie, potężna moc 420 KM i moment 430 Nm to gwarancja sportowych emocji na najwyższym poziomie (8-cylindrowy silnik Audi z technologią wtrysku bezpośredniego sprawdzoną w wyścigowym R8). Jednostka może "wkręcać się" do 8250 obr./min, a 90 proc. maksymalnej wartości momentu dostępne jest w zakresie od 3500 do 7600 obr./min. Przekłada się to na doskonałą elastyczność i dynamikę. Do "setki" R8 przyspiesza w 4,6 s, a prędkość maksymalna przekracza 300 km/h. Napęd przekazywany jest na 4 koła poprzez 6-stopniową skrzynię manualną lub sekwencyjny R Tronic z technologią "Shift-by-wire" umożliwiającą bardzo szybką zmianę przełożeń dżojstikiem w konsoli środkowej lub manetkami przy kierownicy. Przekładnia ta może pracować też w trybie automatycznym.Po raz kolejny lista samochodów marzeń się powiększyła.
Audi R8 - Ja, robot
Pierwszy raz o supersportowych, ale cywilnych bolidach Audi zrobiło się głośno jesienią 2003 roku podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Wtedy to niemiecki koncern zaprezentował prototyp LeMans Quattro technicznie bazujący na Lamborghini Gallardo.