Nadwozie/jakość
Standardowo C8 jest przewidziane dla 5 osób, testowa wersja miała 7 miejsc. Osoby siedzące z przodu mają przed sobą pełną schowków, olbrzymią deskę rozdzielczą z umieszczonymi na środku zegarami.
Duża powierzchnia szyb powoduje, że w upalne dni wnętrze auta mocno się nagrzewa - tym bardziej cieszy standardowa, automatyczna klimatyzacja. Dodatkiem ułatwiającym życie są otwierane elektrycznie boczne drzwi - gdy ma się ręce zajęte zakupami, łatwiej jest nacisnąć klawisz w pilocie, niż chwytać za klamkę.
Czy to bezpieczne?
Rodzice mogą być spokojni - jeśli podczas zamykania dziecko nie zdąży wejść do auta, po wyczuciu oporu drzwi automatycznie cofną się. Dostęp do trzeciego rzędu siedzeń jest możliwy po złożeniu foteli (mają pamięć ustawienia).
Każdy z pasażerów ma 3-punktowy pas i zagłówek. Na pochwałę zasługuje także pomysł z umieszczeniem drążka zmiany biegów na centralnym panelu. Po wyjęciu foteli drugiego i (jeśli jest) trzeciego rzędu mamy do dyspozycji olbrzymią przestrzeń bagażową.
Układ napędowy/osiągi
128 koni do napędu ważącego blisko 1800 kg auta wydaje się być wartością niezbyt oszołamiającą. Rzeczywiście, osiągi pojazdu nie są może najlepsze, ale też nie mamy do czynienia z wyścigówką.
Doskonałe wyciszenie kabiny powoduje, że nawet "wkręcanie" silnika na wyższe obroty nie wywołuje nadmiernej hałaśliwości. Z lekką rezerwą odnosimy się jednak do fabrycznych danych o średnim zużyciu paliwa - podczas spokojnej jazdy auto spalało średnio 9 l/100 km. Przy takiej jeździe 80-litrowy zbiornik pozwala na przejechanie ponad 900 km.
Układ jezdny/komfort
Niewiele rzeczy jest w stanie wyprowadzić auto z równowagi. Oczywiście klasa rządzi się swoimi prawami - jeśli ktoś zbyt szybko wejdzie w zakręt, na pomoc przyjdzie standardowe w tej wersji ESP.
Koszty/bezpieczeństwo
C8 jest atrakcyjną propozycją w porównaniu z Chryslerem Vo-yagerem i konkurencyjną dla Renault Espace'a (biorąc pod uwagę standard wyposażenia CitroĎna). Pięciogwiazdkowy wynik auta podczas testu zderzeniowego Euro-NCAP mówi sam za siebie.