Nadwozie/jakość
Fani sportowych odmian BMW są zawiedzeni brakiem modelu M1. Na pocieszenie pozostaje im jedynie zakup M-pakietu (dopłata 10 040 zł). W jego skład wchodzą m.in.: specjalny lakier i tapicerka, 17-calowe felgi aluminiowe, sportowe fotele, utwardzone zawieszenie oraz skórzane elementy we wnętrzu oznaczone literą M. W kompaktowym BMW znajdziemy bogate wyposażenie, dobre wykończenie i solidną, niemiecką ergonomię. Gorzej z przestronnością, zwłaszcza na tylnej kanapie, oraz z niedużej pojemności bagażnikiem.
Układ napędowy/osiągi
Rzędowa "szóstka" ustawiona wzdłużnie bardzo żwawo napędza prawie 1,5-tonowe auto. Rozwija moc równomiernie i rasowo brzmi. Autu brakuje jednak brutalnego, agresywnego kopa znanego z modeli M-power. Jak na 265-konną jednostkę spalanie akceptowalne. Skrzynia biegów tej wersji pracuje z oporem charakterystycznym dla samochodów sportowych. Po wyłączeniu elektroniki tylny napęd zapewnia mnóstwo wrażeń.
Układ jezdny/komfort
Dopracowane podwozie: nienaganne prowadzenie, skuteczne hamulce i mała średnica zawracania. Komfort znacznie ograniczony przez sportowe zawieszenie. Kosz-ty/bez-pie-czeń-stwo. Cena kompaktowego BMW bardzo wysoka, choć rywale z podobną mocą są drożsi. Wysoki poziom bezpieczeństwa potwiedza 5-gwiazdkowy wynik testu zderzeniowego Euro-NCAP. Także wyposażenie korzystnie wpływa na poprawę bezpieczeństwa: seryjny komplet airbagów i system DSC (odpowiednik ESP) o rozszerzonym zakresie działania.
Więcej informacji o "jedynce":
Przeczytaj również testy porównawcze BMW 1 oraz jego klasowych rywali: