W wyglądzie tego samochodu wszystko się zgadza - proporcje, wymiary, przestronność
Na przednich siedzeniach każdy, niezależnie od wzrostu, szybko znajdzie wygodną pozycję. Deska rozdzielcza nie różni się niczym od tych stosowanych w hatchbacku - doskonałej jakości materiały, świetne spasowanie elementów. Charakter pojazdu podkreśla trójramienna kierownica, na której znajdują się przyciski do sterowania systemem audio (dźwignia tempomatu znajduje się pod kierownicą). Odmiana 135i ma standardowo M-Pakiet, w skład którego wchodzą m.in. sportowe fotele. Ich wyprofilowania pewnie podtrzymują kierowcę i pasażera nawet na najbardziej karkołomnych zakrętach. Nie podejrzewamy, by tylna, 2-osobowa kanapa zbyt często gościła pasażerów. I dobrze, bo miejsca na niej jest mniej niż w hatchbacku (dokładne testy pokażą o ile). Wyższym osobom będzie doskwierała zbyt mała przestrzeń nad głową (efekt opadającego dachu). Za to 370-litrowy bagażnik z pewnością pomieści pakunki dwojga osób. Pytanie tylko: jakie to ma znaczenie? Kogo obchodzi bowiem bagażnik w samochodzie, który ma napęd na tylną oś i ponad 300-konny silnik pod maską?
Zaczynamy więc jazdę
Sześciocylindrowy, 3-litrowy silnik został wyposażony w dwie turbiny. W uproszczeniu wygląda to tak: mniejsza dba o właściwą dynamikę przy niskich obrotach, większa przy wysokich. Wciskamy gaz i samochód jest "katapultowany" do przodu. "Setka" pokazuje się na prędkościomierzu już po 5,3 s. Szkoda tylko, że 53-litrowy zbiornik tak szybko się opróżnia... Wydawać by się mogło, że ten typ przeniesienia napędu przy tak dużej mocy może okazać się (mówiąc oględnie) mało wydajny, a w niektórych sytuacjach wręcz niebezpieczny. Nic podobnego! BMW na wiele sposobów zadbało, by koła nie buksowały bezproduktywnie po asfalcie. Pierwsza kwestia to szersze opony - z przodu 215/40 R 18, z tyłu 245/35 R 18. Poza tym postarano się o idealny rozkład mas na osie (50:50). Reszta "zabezpieczeń" to już czysta elektronika. Samochód wyposażono w elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego, która działa nawet wtedy, gdy całkowicie wyłączone zostanie DSC (odpowiednik ESP w BMW), więc spektakularne kontrolowane poślizgi (przy odrobinie treningu) nie stanowią problemu. Samochód jest posłuszny woli kierowcy, choć oczywiście osobom o mniejszym doświadczeniu zdecydowanie odradzamy wyłączenie DSC - przy normalnym użytkowaniu w ogóle nie wchodzi to w rachubę!
Układ jezdny 135i standardowo wyposażono w utwardzający zawieszenie M-Pakiet
Twarde nastawy świetnie sprawdzają się na torze i dobrych drogach, ale przy gorszych nawierzchniach o komforcie można zapomnieć. Samymi superlatywami trzeba opisać precyzję działania skrzyni biegów - nawet przy szybkiej zmianie przełożeń mechanizm działa bardzo precyzyjnie. Cena BMW 135i z pewnością nie jest okazyjna, ale jesteśmy pewni, że nabywców na tak dobrze dopracowane auto znajdzie się wielu.