Auto Świat > Testy > Testy nowych samochodów > BMW 3 Coupé AC Schnitzer GP 3.10 - Na ostrym gazie

BMW 3 Coupé AC Schnitzer GP 3.10 - Na ostrym gazie

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

W dzisiejszych "zielonych" czasach na każdym kroku napotykamy ekologiczne cuda. Nawet "wysokooktanowa branża" ma ambicje, by chronić środowisko naturalne! Tak jak tuner AC Schnitzer z niemieckiego Akwizgranu, który na tegorocznym salonie we Frankfurcie pokazał prototyp GP 3.

BMW 3 Coupé AC Schnitzer GP 3.10 - Na ostrym gazieŹródło: Auto Świat

10 - wspaniały owoc działań alternatywnej sceny samochodowej. Bladozielone BMW 3 Coupé napędzane podrasowanym 5-litrowym V10 z M5, wyposażone w instalację gazową, oznaczono skrótem GP 3.10 od: Gas Powered, seria 3, 10 cylindrów. Ten "mieszaniec" nie całkiem nadaje się na sztandarowy przykład auta dla ruchu ekologicznego. 552 KM, 0-100 km/h w 4,5 s i maksymalna prędkość 320 km/h sprawiają podobne wrażenie jak platforma wiertnicza w rezerwacie przyrody. Nawet jeśli moc maksymalna osiągana ma być wyłącznie przy zasilaniu gazem. A czy układ wytrzymuje rzeczywiście pełne obciążenie, trzeba jeszcze sprawdzić. Koncepcja dwupaliwowego zasilania jest nowa w sektorze aut o wysokich osiągach. GP 3.10 znajduje więc swoją niszę i dekoruje ją mocnymi akcentami stylistycznymi - np. wydechem wielkości szybu komina oraz tylnymi oponami o rozmiarze 315/25 ZR 20, do których wnęki na koła trzeba było poszerzyć o ponad 6 cm. Docelowo auto osiągać ma 330 km/h, więc planuje się zamontowanie jeszcze szerszych opon. Do czasu, gdy auto trafi do sprzedaży, jest jednak jeszcze sporo do zrobienia. Zupełnie nowy układ hamulcowy trzeba dopracować. Zawieszenie prototypu stuka, a gotowy samochód zachować ma resztki komfortu. Tuner zamierza poprawić także aerodynamikę. Przebudowa auta na gaz jest już prawie skończona, brakuje tylko dodatkowego wskaźnika poziomu paliwa. Dzięki dwupaliwowemu zasilaniu GP 3.10 stanie się autem sportowym o największym zasięgu. Do 60-litrowego baku benzynowego dołożono 80-kilogramowy zbiornik na gaz umieszczony za tylną kanapą. Łącznie paliwa wystarczyć ma na 800 km.GP 3.10 to na razie unikatowy egzemplarz. Po wyjściu z fazy prototypu ta "ekologiczna" wyścigówka kosztować ma prawie 200 tys. euro.

Robert Rybicki
Powiązane tematy:Nowe
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków