Kultura pracy silnika i znakomite wyciszenie pozwalają zapomnieć, że prowadzimy auto z silnikiem Diesla
Podczas przyspieszania wskazówka prędkościomierza mija "setkę" po 7,6 s, co jest wynikiem o zaledwie pół sekundy gorszym niż w przypadku wersji benzynowej 325i (218 KM). Mało tego, kierowca ma do dyspozycji 400 Nm i to już przy 1300 obr./min, co oznacza, że niezależnie od prędkości obrotowej może liczyć na natychmiastową reakcję silnika po pełnym wciśnięciu gazu. Pomocny w przyspieszaniu jest także sprawny 6-stopniowy "automat". Przełącza biegi szybko i delikatnie, a co najważniejsze w momencie, w którym kierowca się tego spodziewa.
Co ważne, znakomite osiągi silnika nie wpływają negatywnie na zużycie paliwa
Nawet przy dynamicznej jeździe miejskiej ciężko jest przekroczyć 9 l/100 km. Gdyby w porównywalnym stylu korzystać z pełnej mocy auta z silnikiem benzynowym, jego komputer pokładowy wskazywałby wartość powyżej 12 l/100 km. BMW 325d ma także minusy, ale niewielkie. Auto jest droższe o niespełna 4 tys. zł w stosunku do wersji benzynowej.