Choć na koniec 2007 roku przewidziano lifting, wyniki sprzedaży cały czas kształtują się na podobnym, wysokim poziomie. BMW już dawno wyprzedziło Mercedesa SL-a, a dystans do "króla ligi" Porsche 911 pozostaje przynajmniej na niezmienionym poziomie. Z 20 tys. klientów rocznie "szóstka" ma istotny wpływ na bilans zysków firmy, tym bardziej że pod względem technicznym mamy do czynienia z serią 5 w sportowym "ubraniu" coupé lub cabrio. Wszystko to sprawia, że następca jest spodziewany dopiero w 2011 roku. Ale wcześniej mogłaby pojawić się trzecia wersja karoseryjna. W BMW dyskutuje się o bezpośrednim konkurencie dla SL-a, czyli wersji hardtop (kryptonim Monte Carlo), odmianie 4-drzwiowej oraz shooting break. Jeśli chodzi o wersję 4d, rozważane są dwie alternatywy: auto bez środkowego słupka (i z zawiasami tylnych drzwi przy błotniku) oraz samochód na podobieństwo koncepcyjnego CS-a (wewnętrzny kryptonim CLS killer).
Stylistyka dzisiejszej serii 6 ma bardzo wyraźne odnośniki do flagowej, kontrowersyjnej "siódemki"
Zgodnie z teorią BMW, w myśl której "po dużym kroku powinny następować małe kroczki", następca "szóstki" będzie raczej rozwinięciem obecnego stylu, bez rewolucyjnych zmian. Tak jak w następnych "5" i "7", także w "szóstce" zmienią się trochę proporcje - rozstaw osi zwiększy się o 8 cm, przy jednoczesnym zmniejszeniu przedniego zwisu (o 4 cm) i identycznej jak w poprzedniku długości. O 10 cm obniżony dach ma jeszcze bardziej podkreślić sportowy charakter auta. Według nieoficjalnych informacji produkcja cabrio rozpocznie się w styczniu 2011 r. - przynajmniej 6 miesięcy przed coupé. Powód? BMW chce wykorzystać początek sezonu letniego do lansowania modelu, który klientów ma przyciągać także rozsądną ceną.
Nowością drugiej generacji "szóstki" będą dwie wersje kabrioletu - z twardym lub z miękkim dachem
Całkowicie zmienić się mają także urządzenie wspomagające prowadzenie auta w nocy oraz Motorsoundsystem (specjalne przepustnice w układzie dolotowym sprawiają, że przy wyższych obrotach silnik ma bardziej rasowe brzmienie). Wśród opcjonalnych dodatków znajdziemy m.in. podgrzewane zagłówki, elektryczny windszot (w kabriolecie) oraz aktywny tempomat, regulowane elektronicznie zawieszenie i system utrzymywania stałego kierunku jazdy (alarmujący kierowcę w razie niezamierzonej zmiany pasa ruchu).
Fabryka przewiduje trzy wersje silnikowe: 306, 408 i 507 KM (M6)
Na 2009 rok planowane jest także inne, nowe BMW - X6. Pojazd miałby zapełnić niszę supersportowych SUV-ów. Najmocniejszy diesel tej maszyny rozwijałby 300 KM, a sprint do "setki" ma trwać zaledwie 7,2 s. W późniejszych latach ofertę zasili także hybryda.