W dynamicznej jeździe pomaga sprawny układ napędu xDrive oraz żwawy silnik. To topowa jednostka wysokoprężna oznaczona symbolem xDrive35d (poprzednio 3.0 sd). 6-cylindrowy turbodiesel wyposażony w dwie turbiny nadzwyczaj dobrze reaguje na naciśnięcie pedału gazu i niemal w całym zakresie obrotów równomiernie rozwija moc. Mimo że silnik ma dużą pojemność (3 litry), a masa auta wynosi 2,3 tony, to topowego diesla w X5 trudno uznać za paliwożernego. Konkurencyjny Mercedes potrzebuje na przejechanie 100 km o ponad litr ON więcej. Samochód nie tylko świetnie przyspiesza, lecz także sprawnie się zatrzymuje. Droga hamowania tego kolosa ze 100 km/h do zera wynosi zaledwie 36,5 m. Chociaż nadwozie X5 nie jest najmłodszą konstrukcją, to pod względem przestronności nie odstaje od nowszych rywali. Mało tego – w wielu luksusowych SUV-ach jest ciaśniej. W X5 można zamówić trzeci rząd foteli (dopłata 8,4 tys. zł).
Galeria zdjęć
BMW X5 xDrive35d - Luksusowy SUV
BMW X5 xDrive35d - Luksusowy SUV
BMW X5 xDrive35d - Luksusowy SUV