W dynamicznej jeździe pomaga sprawny układ napędu xDrive oraz żwawy silnik. To topowa jednostka wysokoprężna oznaczona symbolem xDrive35d (poprzednio 3.0 sd). 6-cylindrowy turbodiesel wyposażony w dwie turbiny nadzwyczaj dobrze reaguje na naciśnięcie pedału gazu i niemal w całym zakresie obrotów równomiernie rozwija moc. Mimo że silnik ma dużą pojemność (3 litry), a masa auta wynosi 2,3 tony, to topowego diesla w X5 trudno uznać za paliwożernego. Konkurencyjny Mercedes potrzebuje na przejechanie 100 km o ponad litr ON więcej. Samochód nie tylko świetnie przyspiesza, lecz także sprawnie się zatrzymuje. Droga hamowania tego kolosa ze 100 km/h do zera wynosi zaledwie 36,5 m. Chociaż nadwozie X5 nie jest najmłodszą konstrukcją, to pod względem przestronności nie odstaje od nowszych rywali. Mało tego – w wielu luksusowych SUV-ach jest ciaśniej. W X5 można zamówić trzeci rząd foteli (dopłata 8,4 tys. zł).
BMW X5 xDrive35d - Luksusowy SUV
Choć największy SUV BMW produkowany jest od 10 lat za oceanem (najlepszy rynek zbytu dla tego modelu), pod względem walorów jezdnych nie przypomina absolutnie aut amerykańskich. Jest sztywno zawieszony, a jego podwozie zapewnia wręcz sportowe prowadzenie.