Auto Świat Testy Testy nowych samochodów BMW Z4 sDrive28i po face liftingu: przekonująca moc 4 cylindrów

BMW Z4 sDrive28i po face liftingu: przekonująca moc 4 cylindrów

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska

BMW Z4 po face liftingu jest równie powabne jak przed, ale dodatkowo kusi zdejmowaniem dachu w trakcie jazdy. Modernizacja nadwozia była czystko kosmetyczna, jakby BMW doszło do słusznego wniosku, że bo po co zmianiać coś, co jest bardzo dobre

Test BMW Z4 po face liftingu
Zobacz galerię (7)
Auto Świat
Test BMW Z4 po face liftingu

Roadster BMW to zachwycające auto dla dwóch osób niestroniących od dynamicznej jazdy. W naszym teście Z4 sDrive28i – wersja z 4-cylindrowym silnikiem turbo, 8-biegową skrzynią automatyczną (standard to 6-biegowa manualna) i pakietem sportowym M.

Smukła sylwetka z długą maską i drapieżną „twarzą” zwraca uwagę, ale prawdziwy, trwający 19 s spektakl odbywa się po naciśnięciu guzika uruchamiającego chowanie dachu. Z4 można „rozebrać” podczas jazdy, ale trzeba zwolnić do 40 km/h. Wnętrze jest ciasne, co dla użytkowników roadsterów nie powinno być żadną nowiną, a pojemność bagażnika ogranicza miejsce przeznaczone na złożony dach. Gdy jedziemy pod dachem, kufer mieści przyzwoite 310 l. Znakomita jakość materiałów i wykończenia, zwłaszcza po dopłacie za „rozszerzone połączenie alcantary i skóry” (6436 zł).

Malkontentom brakuje dwóch cylindrów („żeby lepiej brzmiał”), ale uczciwie muszą przyznać, że turbodoładowany czterocylindrowiec 2.0 o mocy 245 KM też daje radę. Kultura pracy jest bez zarzutu, a osiągi – cóż, na zwykłych drogach i tak nie da się ich w pełni wykorzystać bez wchodzenia w konflikt z prawem. Pozostaje radość z ostrych przyspieszeń i fantastycznej elastyczności.

Servotronic (1102 zł), dopasowujący działanie układu kierowniczego do prędkości, bardzo sprawnie funkcjonuje – podczas szybkiej jazdy doskonale czujesz, co się dzieje pod kołami, a na parkingu manewrujesz przyjemnie lekko. Z4 błyskawicznie reaguje na ruchy kierownicą i pozostaje stabilne w każdej sytuacji. Jest jednak twarde nawet w podstawowym trybie pracy adaptacyjnego zawieszenia.

Drogo, tym bardziej że wiele elementów wymaga dopłaty. BMW Z4 sDrive28i w podstawowym wyposażeniu, ale z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegówkosztuje 194 359 zł, a testowany przez nas egzemplarz wyceniono na 270 tys. zł. Na plus: standard obejmuje 5-letni pakiet serwisowy (do 100 tys. km).

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków