Auto Świat Testy Testy nowych samochodów BMW zaprezentuje 11 modeli w 4 lata

BMW zaprezentuje 11 modeli w 4 lata

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

W Monachium świętują – powód jest nie byle jaki, bowiem BMW zostało ogłoszone najbardziej dochodowym producentem aut na świecie. Żeby biznes dalej się kręcił, Bawarczycy szykują prawdziwą ofensywę modelową. Wiemy już, kiedy zadebiutują poszczególne serie

BMW zaprezentuje 11 modeli w 4 lata
Auto Świat
BMW zaprezentuje 11 modeli w 4 lata

Bawarczycy słyną z niezależności i lubią to na każdym kroku podkreślać. Jeśli zapytać się rodowitego mieszkańca Monachium o pochodzenie, to z dużym prawdopodobieństwem dumnie nazwie siebie Bawarczykiem, a nie Niemcem. Silny lokalny patriotyzm daje się też zauważyć w polityce BMW: podczas gdy Mercedes wchodzi w komitywę z aliansem Renault-Nissan-Infiniti, a Audi od dawna jest zobowiązane do dzielenia techniki i technologii z VW, Skodą, Seatem i Lamborghini (w przyszłości także z Porsche), monachijska marka działa głównie w pojedynkę – i wcale na tym nie traci.

Przewagę nad rywalami BMW chce utrzymać m.in. dzięki wprowadzeniu na rynek ekologicznych aut pod submarką „i”. W menu na najbliższe lata ponadto widnieje intensywne wykorzystanie włókna węglowego, 3-cylindrowe silniki oraz rozwój najmocniejszych jednostek Diesla.

BMW szczególnie chce wykorzystać potencjał w segmentach, w których już teraz zarabia największe pieniądze, czyli w klasach średniej i średniej wyższej. Kluczowe hasło brzmi: sprytna różnorodność. Wyraźmy to w liczbach: dzięki korzystnej cenowo technice serii 5 każde BMW serii 6 sprzedawane jest średnio z zyskiem wyższym o 20 tys. euro niż w przypadku np. Audi A7.

Według tego samego wzoru powstaje seria 4, która ma konkurować z trio: A5 oraz przyszłymi CLC Coupé i Cabrio. Modelem wolumenowym pozostanie jednak seria 3. Niedawno wprowadzona na rynek najnowsza jej generacja doskonale została przyjęta przez klientów mimo zastąpienia niektórych jednostek 6-cylindrowych doładowanymi 4-cylindrowymi i wcale niemałą ceną. Poza tym jedyną dostępną odmianą na razie pozostaje sedan – niedługo ma się to zmienić.

Już latem zadebiutuje atletyczny Touring. W 2013 roku zobaczymy przestronne i awangardowe GT, a także serię 4 w wersjach otwartej i zamkniętej. Rok później dołączą Gran Coupé serii 4 oraz M3 z sześciocylindrówką biturbo, która ma być oszczędniejsza od obecnie oferowanej „V8-ki”. Moc 420 KM pozostanie bez zmian, natomiast maksymalny moment obrotowy wzrośnie z 400 do 480 Nm. Jednocześnie auto ma zostać odchudzone aż o 200 kg! Takie zmiany oczywiście znajdą bezpośredni wyraz w poprawie właściwości jezdnych, które już teraz budzą podziw.

Technicznie równie ciekawa, choć grająca w zupełnie innej lidze hybrydowa odmiana plug-in spodziewana jest dopiero w 2015 r. – zasięg w trybie elektrycznym ma wynosić 25 km.

Parada nowości szykuje się także w seriach z literą X. Najmniejsze z tej rodziny X1 w 2015 r. otrzyma następcę, który w odmianie sDrive będzie miał napęd na przednią oś, a nie na tylną. W opcji nadal będzie dostępny układ xDrive.

W planach na 2016 r. jest także hybryda oraz wersja przedłużona (rynek chiński). Nie zabraknie również odmiany, która weźmie na muszkę 3-drzwiowego Range Rovera Evoque’a. To auto otrzyma zgodnie z logiką nazwę X2 (parzyste cyfry dla awangardowych crossoverów). Urozmaicona zostanie także nieco większa seria X3 – za dwa lata zadebiutuje X4, które zdradzi kierunek liftingu „X3-ki”. Pod maską tego modelu pojawi się 218-konny diesel 25d, który (jak nietrudno zgadnąć) wypełni lukę pomiędzy modelami 20d (4 cyl., 184 KM) i 30d (6 cyl., 258 KM).

Do 2017 r., kiedy zostanie pokazany następca, seria X3 będzie musiała się obejść bez superdiesla i wersji M. Największe w rodzinie „iksińskich” X5 pokaże swoje nowe oblicze w 2014 r. Tutaj klient będzie miał do wyboru wiele wariantów źródeł napędu – od hybrydy ze 100-konnym silnikiem elektrycznym przez potrójnie doładowane X5 M50d (nawet 408 KM), a na benzynowym X5 M kończąc. Ostatnie z tych aut otrzyma zapewne „V8-kę” biturbo, osiągającą 750 Nm momentu. Bazujące na X5 nowe X6 ma mieć te same silniki i zaoferuje pasażerom więcej przestrzeni niż obecny model.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków