To właśnie wygląd nadwozia wielu klientów podawało jako czynnik decydujący o wyborze tego modelu. W drugim wcieleniu, które zadebiutowało kilkanaście dni temu na salonie samochodowym w Detroit, konstruktorzy wykorzystali sprawdzone rozwiązania i jeszcze bardziej zaakcentowali osobowość Cadillaca. Oficjalna premiera nowego CTS-a w Europie odbędzie się podczas salonu genewskiego w marcu, a do sprzedaży auto wejdzie jesienią tego roku. Według przedstawicieli koncernu otworzy też nowy rozdział w historii marki i jej pozycji na rynku Starego Kontynentu. Styl i charakterZmiany w nadwoziu mają charakter ewolucyjny, ale zauważalny. Kształt sylwetki z pionowym ustawieniem reflektorów i świateł tylnych to typowe cechy dla amerykańskiej marki. Zwiększone rozstaw kół i szerokość, mniejsze prześwity między błotnikami i kołami oraz oferowane standardowo 17-calowe alufelgi (w opcji 18-calowe z wykończeniem matowym lub polerowane) decydują o tym, że CTS sprawia wrażenie bardziej zwartego i atrakcyjnego. Mocnymi akcentami są nowy, potężniejszy i dwuczęściowy grill, przetłoczenia w kształcie litery V na pokrywie silnika oraz chromowane wloty powietrza na przednich błotnikach.We wnętrzu nacisk położono na materiały wykończeniowe i luksus. W zupełnie nowej desce rozdzielczej umieszczono zestaw kompaktowych zegarów analogowych połączonych z cyfrowymi wyświetlaczami. W rozbudowanej konsoli środkowej uwagę zwraca wysuwany, 8-calowy, kolorowy monitor systemu rozrywkowo-informacyjnego. Elegancji w zależności od wersji dodają metaliczne lub wykonane z naturalnego, afrykańskiego drewna Sapele panele wykończeniowe. Warto zauważyć, że pokrycia kokpitu i drzwi wycinane i zszywane są ręcznie. Poczucie luksusu podkreśla skórzana tapicerka.3 silniki i napęd 4x4Po raz pierwszy w Cadillacu klasy średniej oferowane będą dwie wersje układu napędowego: na tylną oś lub na 4 koła, które mogą współpracować z jednym z trzech 6-cylindrowych silników benzynowych. Na rynku europejskim podstawową jednostką będzie 2.8 V6 o mocy 210 KM, w Stanach Zjednoczonych natomiast 3.6 V6 o mocy 258 KM. Topowa wersja napędzana będzie jednostką z bezpośrednim wtryskiem paliwa o poj. 3,6 l i mocy 300 KM. Wszystkie silniki do przeniesienia momentu wykorzystają 6-stopniowe skrzynie biegów: manualną Aisin lub automatyczną Hydra-Matic 6L50. Ta ostatnia znana z modelu klasy wyższej STS-V wyposażona jest w aktywną skrzynkę rozdzielczą, która automatycznie rozdziela moment obrotowy pomiędzy przednią i tylną osią, zapewniając optymalną trakcję i bezpieczeństwo. Opcjonalnie oferowany będzie tylny dyferencjał o zwiększonym tarciu.W układzie jezdnym samochodu zastosowano z przodu system dwuwahaczowy, a z tyłu wielodrążkowy. Nowością jest przejęcie ze sportowej odmiany CTS-V rozpórki przedniego zawieszenia, która zwiększa sztywność układu. Kierowcę podczas jazdy wspomagać będą m.in.: system stabilizacji toru jazdy StabiliTrak, ABS, systemy kontroli trakcji, wspomagania awaryjnego hamowania oraz sterowania elektroniczną przepustnicą.
Cadillac CTS - Wytworny jankes
Oryginalna stylistyka pierwszej generacji CTS-a pokazanej w 2002 r. początkowo budziła kontrowersje, ale szybko okazało się, że jest jednymz największych atutów nowego Cadillaca.