Ten SUV ze względu na wielkość od razu będzie się rzucał w oczy na ulicach. Co ciekawe, kolos ma jeden z najmniejszych współczynników oporu powietrza w segmencie - 0,363. W trakcie prac nad nim inspiracją projektantów był studyjny Sixteen. Wnętrze auta przypomina ekskluzywny salon. W sumie może pomieścić 8 osób w trzech rzędach i nie będą one narzekać na brak miejsca (zwłaszcza w modelu ESV). Bagażnik jak w furgonetceTapicerka wykonana jest ze skóry, podobnie jak obicia drzwi. Dwubarwna deska ma rozbudowaną konsolę środkową, w której znalazło się miejsca na 8-calowy, dotykowy ekran systemu nawigacyjnego. O rodzinno-użytkowym charakterze Cadillaca świadczy bagażnik. W zależności od konfiguracji siedzeń ma od 478 l w modelu podstawowym i od 1297 l w ESV do odpowiednio 3084 l i 3891 l przy złożonych fotelach drugiego i wyjętych trzeciego rzędu. Pojemność ładunkowa w wersji EXT sięga 1297 l.Źródłem napędu Escalade'a będzię nowy silnik V8. Auto seryjnie wyposażone zostanie w ABS, system StabiliTrak (stabilizujący tor jazdy i zapobiegający dachowaniu), przednie i boczne airbagi oraz kurtyny powietrzne. Oferowana opcjonalnie, na razie tylko na rynku amerykańskim 6. generacja systemu OnStar (połączenie nawigacji z obsługą centrum informacyjnego zawiadamianego np. w razie wypadku).W przypadku auta tej klasycena nie jest elementem decydującym o wyborze - albo kogoś na nie stać, albo nie. Escalade tani z pewnością nie będzie.
Cadillac Escalade - Duży, większy, Escalade
W sumie koncern zaproponuje 3 wersje nadwoziowe tej luksusowej terenówki: klasyczną o długości 5143 mm, przedłużaną o 534 mm ESV (foto) i zaliczaną do segmentu Sport Utility Truck odmianę EXT. Pierwsza w sprzedaży ma pojawić się wiosną, pozostałe będzie można kupić w drugiej połowie roku - najpierw w Stanach, a potem również w Polsce.