Klienci docenili niespotykany u innych producentów kształt nadwozia i futurystyczne wnętrze, które przy okazji okazało się bardzo funkcjonalne. Dziś śmiało można zaryzykować stwierdzenie, że Citroën jest specem od vanów.Po bardzo dobrym przyjęciu 7-osobowego C4 Picasso (które teraz będzie się oficjalnie nazywało Grand Picasso) firma zdecydowała się na kolejny krok - Picasso w wersji 5-osobowej. O ile odmiana Grand wygląda trochę jak wysokie kombi zrobione z C4, 5-osobowy van bardzo wyraźnie nawiązuje do swojego poprzednika na bazie Xsary. Znacznie wyraźniej zaokrąglony tył sprawia, że samochód zyskał na dynamice i niepowtarzalności. Długość pojazdu wynosi 4,47 m - o 12 cm mniej niż w Grandzie. Nie przeszkodziło to inżynierom w wygospodarowaniu bardzo dużego bagażnika. Przy normalnym położeniu trzech oddzielnych foteli drugiego rzędu kufer ma pojemność 500 litrów, a po ich złożeniu - 1734 l. Samochód będzie dostępny z 4 silnikami: benzynowymi 1.8/127 KM i 2.0/143 KM oraz dieslami wyposażonymi seryjnie w filtr cząstek stałycho mocach 110 i 138 KM. Ponieważ auto bazuje na płycie podłogowej Granda, który w testach zderzeniowych Euro NCAP uzyskał maksymalną, 5-gwiazdkową ocenę, należy przypuszczać, że także krótsza wersja uzyska podobny wynik. Pneumatyczne zawieszenie i prawdziwe automatyW wyposażeniu auta znajdziemy m.in. pneumatyczne zawieszenie (niedostępne z silnikiem 1.8), 3-strefową klimatyzację. W zależności od silnika do przeniesienia napędu posłuży 5-biegowa przekładnia manualna, 6-stopniowa, sterowana elektronicznie przekładnia zautomatyzowana lub 4- i 6-stopniowy "automat". W salonach sprzedaży samochód powinien znaleźć się za kilka tygodni. Skąd w ogóle pomysł na wersję 5-osobową C4 Picasso? Citroën zdaje sobie najwyraźniej sprawę, że na niektórych europejskich rynkach (w tym polskim) 7-osobowe, kompaktowe vany to zaledwie ułamek sprzedaży. Skoro więc Xsara Picasso (która nadal jest w ofercie) zdążyła się zestarzeć, trzeba wyjść klientom naprzeciw z nowym samochodem. Obecna wersja C4 Picasso to najprawdopodobniej nieostatnie słowo w temacie vanów wypowiedziane przez francuskiego producenta. Jest duża szansa, że w przyszłym roku zobaczymy minivana na bazie C3. Szczegółów na razie brak.
Citroën C4 Picasso - Specjalność: van
Prawdę powiedziawszy, pierwsza generacja eurovana (Evasion) nie byłastrzałem w 10. Citroën jednak dość szybko wyciągnął wnioski i debiutująca w 1999 roku Xsara Picasso okazała się rynkowym przebojem.