Logo
TestyTesty nowych samochodówCzy fabryczny kamper jest lepszy od rzemieślniczej zabudowy? Sprawdziłem Volkswagena Grand Californię

Czy fabryczny kamper jest lepszy od rzemieślniczej zabudowy? Sprawdziłem Volkswagena Grand Californię

  • Volkswagen Grand California oferowany jest w dwóch wersjach – długiej i krótkiej. Tylko wersją krótką można prowadzić mając prawo jazdy kategorii B
  • Obie odmiany dostępne są tylko z jednym silnikiem: 2.0 TDI o mocy 177 KM współpracującym z 8-biegowym automatem
  • Lista wyposażenie opcjonalnego jest długa, ale rozkład wnętrza i układ mebli są stałe
  • Wielki Volkswagen Grand California nie jest droższy od dobrze wyposażonej "małej" Californi na bazie modelu Transporter
  • Samochód został użyczony przez importera, a po teście zwrócony
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Volkswagen Grand California pojawił się na rynku w 2018 r. i od razu sporo na nim namieszał, zmieniając układ sił. W Europie po raz pierwszy od dawna duży producent samochodów zdecydował się na to, żeby samodzielnie produkować dużego kampera. Bo tu nie chodzi o busa czy vana z kilkoma dodatkami, które zamieniają go w namiastkę kampera do krótkich spontanicznych wyjazdów – Volkswagen Grand California to kamper z prawdziwego zdarzenia i to taki, z którego da się korzystać przez cały rok. To zupełnie inne auto niż choćby "mała" California na bazie Volkswagena T6 czy Mercedes MarcoPolo na bazie klasy V.

Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium