Wiadomo już, że w seryjnym wyposażeniu znajdą się m.in.: ABS z układem elektronicznego rozdziału siły hamowania (EBV), przednie i boczne (zależnie od wersji) poduszki powietrzne oraz pirotechniczne napinacze pasów bezpieczeństwa.
Dacia Duster oferowana będzie w wersjach z napędem na przód lub obie osie. Odmiana 4x4 wykorzysta rozwiązania opracowane przez Nissana, w tym elektromagnetyczny konwerter momentu obrotowego, który w trybie Auto będzie dopasowywał rozdział momentu między przednią i tylną oś w taki sposób, aby zapewnić optymalną trakcję (w dobrych warunkach drogowych napędzane są koła przednie, a w momencie stwierdzenia przez układ utraty przyczepności część momentu trafia na tył). W trybie Lock rozdział momentu jest blokowany w stosunku 50:50. Można będzie też ustawić tryb 4x2, np. na trasie. Wówczas napędzane będą tylko koła przednie, co ma wpływ na obniżenie zużycia paliwa.
{player}1260765920168.flv{/player}
Takie parametry jak 30-stopniowy kąt natarcia i 35-stopniowy kąt zejścia zapewnią swobodę poruszania się w terenie.
Do wyboru będą 3 wersje silnikowe: benzynowa o poj. 1,6 l i mocy 110 KM oraz dwa diesle 1,5 l, o mocach 85 i 105 KM. Te ostatnie charakteryzują się niską emisją CO2 – poniżej 140 g/km w przypadku odmian z napędem 4x2 i poniżej 150 g/km w 4x4.
Dacia Duster objęta będzie 3-letnią gwarancją lub na przebieg 100 tys. km. Auto trafi na europejski rynek wiosną 2010 roku, a docelowo ma być sprzedawane również w Ameryce Środkowej i Południowej, Afryce, krajach Maghrebu, na Środkowym Wschodzie (Izrael, Jordania, Syria, Egipt i Liban), w Turcji, Rosji i na Ukrainie. Produkowane będzie w zakładach w Pitesti oraz w Brazylii i Rosji.