Już po krótkiej jeździe funkcjonalnym Subaru Legacy kombi można dojść do wniosku, iż prowadzimy niezawodny samochód z maksymalnie dopracowanym układem jezdnym i idealnym układem napędowym. Auto ma w sobie duszę, której na imię "bezpieczeństwo aktywne". Na tę duszę składają się sztywne nadwozie, nisko położony środek ciężkości, napęd na wszystkie koła, wydajne hamulce i mocny silnik. Bezpieczeństwo aktywne to znakomite trzymanie się drogi w każdych warunkach. Silnik w układzie poziomym z cylindrami przeciwległymi w połączeniu ze stałym napędem 4WD jest czymś fenomenalnym. Taki fenomen jest szczególnie przydatny do walki z polskimi drogami.

Nadwozie Subaru Legacy jest eleganckie, klasyczne i wysublimowane. Z przodu agresywny wygląd podkreślają duże reflektory. Dach ma kształt łuku, który kończy się ostrym spadem w wersji kombi. Charakterystyczne są lakierowane w kolorze nadwozia duże lusterka, szerokie zderzaki i owalne klamki. Całości dopełniają dyskretnie wkomponowane światła przeciwmgielne oraz kratownica chłodnicy. Podsumowując - połączenie nowoczesnej stylistyki z siłą tradycji.

Wnętrze auta ma również klasyczny charakter, choć nie brak tu sportowych elementów. Widoczna jest wysoka jakość wykonania nawet najdrobniejszych elementów, wskaźniki na desce rozdzielczej są duże, a przełączniki rozmieszczono funkcjonalnie. W aucie bez problemu mieści się pięć dorosłych osób; wygodnie wyprofilowane fotele oraz duża przestrzeń zapewniają wysoki komfort podróżowania. Bagażnik Legacy w wersji kombi mieści 455 litrów bagażu przy komplecie pasażerów, a 1646 litrów po złożeniu tylnych siedzeń.

Testowany model był wyposażony w czterocylindrowy motor o pojemności 2 litrów, dysponujący mocą 138 KM i maksymalnym momentem obrotowym 187 Nm osiąganym przy 4400 obr/min. Auto spalało w mieście 11 litrów na 100 km, a na trasie niewiele ponad 7 l/100 km. Testowaną wersję wyposażono w manualną, pięciostopniową skrzynię biegów; dostępna jest również wersja z automatem o czterech przełożeniach.

Subaru Legacy jest nowym modelem, w którym połączono tradycyjny napęd z najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi. Hamulce tarczowe o dużej średnicy, ABS oraz system kontroli trakcji powodują, że to auto powinno się świetnie sprawdzać w codziennym użytkowaniu na polskich drogach.