Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Duży, wygodny, ciężkawy - Nissan Qashqai DIG-T 160

W obecnej ofercie Nissana popularny SUV nie występuje już z wolnossącym benzyniakiem 2.0, choć producent zakłada, że wersje benzynowe mają stanowić znaczący procent sprzedaży. Zamiast niego rolę mocniejszej, a właściwie najmocniejszej odmiany silnikowej odgrywa doładowany motor 1.6 DIG-T/163 KM.

Taką jednostkę ma testowy Qashqai. W porównaniu z motorem 2.0 w starym Qashqaiu czuć różnicę – zmiany są pozytywne. Silnik ma wyższą moc, gładko pracuje, wytwarza minimalne wibracje, przy większych prędkościach w aucie jest przyjemnie cicho.

Czyżby idealny napęd? Nie do końca! Motor 1.6 to ofiara downsizingu: na niskich obrotach, z których korzysta się w mieście ze względu na akceptowalny wówczas poziom spalania, turbosprężarka niemal nie pracuje. Auto wydaje się ciężkie w stosunku do osiągów silnika, odruchowo chętnie robimy redukcję i podkręcamy motor do 3 tys. obr./min. Teraz to on jedzie! Niestety, także sporo pali – przekroczenie w mieście poziomu 10 l/100 km dzieje się zbyt łatwo.

Poza miastem problem znika. Przy stałej, nawet wysokiej prędkości nie ma poczucia słabych osiągów, a spalanie, choć wykracza poza deklaracje producenta, jest dość niskie – 6-7 l/100 km. 1.6 DIG-T to niezły

Nissan Qashqai DIG-T 160 - nasza opinia

Choć Qashqai z benzynowym motorem 1.6 to niezły samochód, to jednak rozważyłbym diesla – najlepiej 130-konnego. Benzyniak w mieście albo dużo pali, albo wolno się rozpędza. No i nie występuje w wersji 4x4 – słabo!

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków