Nadwozie/jakość. Land Cruiser nie szokuje futurystycznymi kształtami nadwozia, klasyczne są zarówno wygląd zewnętrzny, jak i rozwiązania techniczne - nadwozie zbudowane na ramie i sztywny most. Jednak tradycyjny wygląd niech nie myli, auto wręcz nafaszerowane jest elektronicznymi układami zapewniającymi bezpieczeństwo oraz wysoki komfort. Wnętrze, szczególnie w testowanej wersji Sol, jest bardzo bogato wykończone: skórzana tapicerka, aluminiowe wstawki na desce rozdzielczej i panelu środkowym, do tego pełna elektryka. Materiały wysokiej jakości. Układ napędowy/osiągi. 3-litrowy silnik Diesla został zmodyfikowany. Przybyło mu tylko 3 KM, ale za to moment wzrósł znacząco z 343 Nm do 410 Nm (dzięki zwiększeniu ciśnienia wtrysku). Poprawiła się też elastyczność, co szczególnie przydaje się podczas szybszej jazdy po dobrych drogach. Układ napędowy klasyczny - moment obrotowy w sposób ciągły przekazywany jest na osie przednią i tylną. Układ jezdny/komfort. Zawieszenie pneumatyczne pozwala po wybraniu opcji Comfort na wygodne podróżowanie po dziurach i wertepach. Podczas szybszej jazdy dobrymi, ale krętymi drogami lepiej ustawić opcję Sport, ale trzeba też pamiętać o podsterowności (uciekanie przodu auta na zewnątrz zakrętu). Droga hamowania za długa.Koszty/bezpieczeństwo. W standardzie dostajemy bogate wyposażenie, stąd wysoka cena. Crash-testów Land Cruisera nie przeprowadzono.