Fabia jest obecna na polskim rynku zaledwie od początku 2000 roku, a już doczekała się trzeciej wersji nadwoziowej, sedana. Ten wariant wygląda dość staromodnie i optycznie nawiązuje do tradycji "doczepiania kufrów" do nadwozi typu hatchback. Nadwozie/jakość. 26 centymetrów więcej czyni Fabię w wersji Sedan królową przestrzeni bagażowej. Potrafi ona połknąć 438 litrów (VW Bora mieści 455). Jeżeli to nie wystarcza, można oczywiście powiększyć przestrzeń bagażową, rozkładając (asymetrycznie) siedzenia tylne. Przyglądając się bliżej Fabii, można spostrzec, że Skoda prezentuje jakość wykończenia trochę niższą niż w Volkswagenie. Dwukolorowa deska rodzielcza w wersji Elegance ma bardzo estetyczny wygląd. Niektórym jednak nie podobają się jej kanciaste kształty. Przyjemność z jazdy/układ napędowy. Silnik pomrukuje ochoczo, skrzynia przełącza się płynnie, bez szarpnięć. Ta kombinacja zapewnia odprężenie podczas jazdy. Osiągi. Kto lubi sportowe ruszanie spod świateł i szybkie wyprzedzanie, ten musi często wciskać pedał gazu maksymalnie w podłogę. Na takie zachowanie kierowcy Fabia reaguje ochoczo, ale słychać, że musi się bardzo starać. Cóż, 75 KM (55 kW) nie uczyni z auta o masie własnej 1,2 tony sprintera.Układ jezdny/bezpieczeństwo. Wszystko na poziomie lub powyżej średniego poziomu w klasie. Zapewne spora w tym zasługa podzespołów wspólnych z nowym VW Polo. Seryjnie montowane są poduszki przednie i boczne, napinacze pasów, układ zapobiegający poślizgowi podczas ruszania oraz ABS. Droga hamowania przy rozgrzanych hamulcach (42 m) powinna być krótsza.Komfort. Elektryczne wspomaganie ułatwia manewrowanie, klimatyzacja odświeża. Na dobrej nawierzchni 140 km/h wydaje się być idealną prędkością podróżną. Do pasażerów nie dociera hałas spowodowany opływem powietrza ani odgłosy toczenia.Koszty. Skoda Fabia Sedan to nowoczesne, bezpieczne i komfortowe auto. Jednak cena przekraczająca 60 tys. złotych za auto tej klasy nie wróży testowanej wersji Fabii "z plecakiem" powodzenia na polskim rynku.Podsumowanie. Komu spodoba się nadwozie, otrzyma porządne auto. Wyposażenie Elegance ma wszystko, czego tylko można sobie życzyć. Ze względu na cenę oraz niepopularność automatycznych skrzyń biegów w Polsce należy liczyć się ze znaczną utratą wartości przy odsprzedaży.Ocena:4
Fabia ma apetyt
Najnowszy sedan Skody nazywa się po prostu Fabia Sedan. Klasycznie skrojone, "trzybryłowe" nadwozie ma niezwykle pojemny bagażnik.