Cech, które czynią model jednym z najlepszych, sportowych samochodów świata. Za wygląd Fiorano odpowiedzialni są styliści Pininfariny. Znajdziemy tu zatem typową dla nich elegancję subtelnie połączoną z agresywnym, sportowym charakterem auta. Długi przód z profilowaną pokrywą silnika, 19- i 20-calowe alufelgi, muskularne, tylne nadkola i jeden z najzgrabniejszych "tyłków" (samochodowych) na świecie z charakterystycznymi, okrągłymi światłami i 4 chromowanymi wylotami rur wydechowych gwarantujądoznania estetyczne na najwyższym poziomie. Podobnie jest w komfortowym, dwumiejscowym wnętrzu. Tu uwagę zwracają fantastycznie profilowane, sportowe fotele, brak dźwigni zmiany biegów w konsoli środkowej, duży monitor przy zegarach w kokpicie oraz kierownica, w której umieszczono przyciski uruchamiania silnika i wyboru charakterystyki układu jezdnego oraz manetki sterujące skrzynią biegów.Chociaż sam fakt posiadania takiego auta wyróżnia właściciela i nie pozwala na bycie anonimowym, producent proponuje jego dodatkową indywidualizację w zakresie m.in. wyglądu i wyposażenia. Czysta, żywa mocPod maskę 599 GTB trafił 12-cylindrowy, widlasty silnik o pojemności 6,0 l osiągający moc 620 KM i moment 608 Nm. Maksymalna prędkość obrotowa jednostki sięga 8400 obr./min! Taka dawka mocy dostarczy mnóstwo przyjemności podczas jazdy. Fiorano do "setki" potrafi przyspieszać w 3,7 s, a 200 km/h osiągać już po 11 s! Wrażenia piorunujące, tym bardziej, że bez większych problemów auto może jechać ponad 330 km/h! Źródłem dodatkowej satysfakcji będzie rasowe brzmienie silnika w każdym zakresie obrotów. Nad uzyskaniem odpowiedniego odgłosu konstruktorzy Ferrari pracowali już w fazie projektowej auta, a doskonałym źródłem inspiracji dla nich był legendarny model Enzo. Technologia prosto z F1Do przeniesienia napędu nowe Ferrari wykorzystuje udoskonaloną przekładniępochodzącą z bolidów firmy startujących w F1. Skrzynia F1-SupeFast pracuje w trybie manualnym (Launch Control) lub w pełni automatycznym, a na zmianę przełożenia potrzebuje zaledwie 100 ms (0,1 s).Do ognistego temperamentu układu napędowego dopasowano charakterystykę układu jezdnego. Jego zaawansowana konstrukcja da kierowcy stałą kontrolę nad pojazdem i będzie źródłem czystej przyjemności z jazdy. Wyczynowe popisy umożliwi niezależne zawieszenie z amortyzatorami regulowanymi polem magnetycznym (układ Megnetorheological Suspension Control) i system F1Trac, który stale monitoruje prędkość przednich i tylnych kół oraz pracę zawieszenia, dostosowując je do warunków drogowych. Auto produkowane będzie w fabryce w Maranello we Włoszech.Pierwsze egemplarze trafią o klientów latem 2007 roku. Cena ok. 200 tys. euro.
Ferrari 599 GTB Fiorano - Muzyka Enzo
Nazwa modelu ma pewną symbolikę: Fiorano od toru testowego, na którym badane są osiągi samochodów Ferrari, GTB od Gran Turismo Berlinetta - najsłynniejszej berlinetty stworzonej przez firmę i wreszcie 599 od pojemności silnika (podzielonej przez 10). Wybrano ją dla podkreślenia cech, jakie Fiorano sobą reprezentuje.