Samochód napędzany jest 1,6-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 103 KM
Jednakw przypadku gdy jeździmy na gazie, moc silnika wynosi 92 KM. Biorąc pod uwagę, że samochód waży ponad 1,5 tony, moc ta okazuje się zupełnie niewystarczająca. Pozostaje zawsze możliwość przełączenia silnika na benzynę, a wówczas dynamika auta wyraźnie się polepsza. Według danych producenta Doblo 1.6 zasilane benzyną przyspiesza do "setki" w 16,5 s. Nie jest to porywający wynik, ale zupełnie wystarczający do sprawnego przemieszczania się pojazdem. Największym mankamentem auta jest zbiornik na gaz ziemny. Producent nie wysilał się zbytnio i umieścił go w bagażniku. Efekt tego zabiegu to niemalże całkowite pozbawienie Doblo zdolności transportowych. Użytkowanie takiego pojazdu traci więc sens. Tak niefortunne umieszczenie zbiornika na gaz niekorzystnie wpłynęło także na prowadzenie. Kierujący ma przez cały czas wrażenie, jakby jechał autem załadowanym po dach. Szczególnie odczuwa się to przy szybkim pokonywaniu zakrętów.
Niewątpliwą zaletą Doblo CNG jest tania eksploatacja
Wynika ona głównie z atrakcyjnej ceny gazu CNG (1,80 zł m3). Zatankowanie zbiornika do pełna kosztuje zaledwie 45 zł i pozwala na przejechanie około 250 km. Żeby jednak cieszyć się z taniej eksploatacji Doblo, najpierw trzeba wydać 66 tys. zł. O 7 tys. zł tańsza jest wersja ze 105-konnym turbodieslem, w której możemy wykorzystać pojemny bagażnik. Dla kogo zatem przeznaczone jest Doblo 1.6 Natural Power? Chyba tylko dla członków organizacji Greenpeace.