Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Fiat Panda 1.3 16V Multijet - 4x4, czyli coś za coś

Fiat Panda 1.3 16V Multijet - 4x4, czyli coś za coś

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Wsiadając po raz pierwszy do Pandy 4x4 Climbing, nie da się przeoczyć, że to auto jest inne niż zwykła Panda. Już przy manewrach parkingowych zauważymy dziwny opór układu jezdnego.

Fiat Panda 1.3 16V Multijet - 4x4, czyli coś za coś
Zobacz galerię (2)
Auto Świat
Fiat Panda 1.3 16V Multijet - 4x4, czyli coś za coś

Krótka przejażdżka po mieścienie pozostawia wątpliwości: prowadząc to auto, trzeba się nieźle naszarpać! Podczas pokonywania ciasnych zakrętów napęd 4x4 stawia taki opór, że jeśli odejmiemy gaz, autko staje. Poza tym malutki diesel strasznie się męczy. Przyspieszenie jest marne, a jeśli jeszcze włączymy "klimę", to zużycie paliwa łatwo osiąga 8 l/100 km. Co mamy w zamian? Napęd na 4 koła włącza się sam, kiedy uważa to za konieczne, a większy niż w zwykłej Pandzie prześwit daje złudzenie, że to samochód terenowy. Po zjeździe z utwardzonej drogi na pewno pojedziemy szybciej i pewniej niż normalną "osobówką", ale o prawdziwym off-roadzie lepiej zapomnieć. Wystarczy popatrzeć na opony: mają szosowy bieżnik. Uterenowienie Pandy kosztuje wiele i nie chodzi tu tylko o pieniądze. Samochód jest tylko trochę terenowy i tylko trochę szosowy. Ale może komuś takie właśnie auto jest potrzebne.+ Zwiększona odporność na drogi niskiej jakości, możliwość zamówienia bogatego wyposażenia- Wysoka cena, drogie opcje, słabe przyspieszenie, wysoki hałas we wnętrzu, niski komfort resorowania

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków