W Punto zaskoczyć może jego wnętrze; tutaj także dotarł nowy design Fiata
Kształty deski rozdzielczej mogą zadowolić nawet najwybredniejszych, jednak nawet jej dwukolorowa kolorystyka nie poprawi nie najlepszej jakości wykończenia zauważalnej w szczegółach. Nie można jednak zarzucić konstruktorom dbałości o komfort podróżnych. Ergonomia fotela (regulowany w 3 płaszczyznach), funkcjonalność i rozmieszczenie przełączników na kokpicie bez zastrzeżeń. Zadbano o sporą ilość schowków na drobiazgi (m.in. siatka w boczkach drzwi, uchwyt na puszkę z napojami). Ale zapomniano znów o szczegółach. W schowku deski rozdzielczej i w popielniczce brakuje podświetlenia. W testowanej wersji przesadnie zubożono wyposażenie do minimum. Brakuje m.in. wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej i obrotomierza. Skromne wnętrze to także brak w podstawowej wersji dzielonej kanapy i brak podświetlenia bagażnika.
W Punto zdecydowanie postawiono na bezpieczeństwo w szeroko pojętym znaczeniu
Przed kolizją można zabezpieczyć się poprzez zamówienie czołowego airbagu pasażera (dla kierowcy w standardzie), bocznych poduszek powietrznych, ABS z EBD, zagłówków tylnych z trzema pasami trzypunktowymi. Standardowo Punto posiada wzmocnienia boczne, konstrukcję o kontrolowanym zgniocie, tylną belkę o zaprogramowanym zapadaniu, wzmocnione słupki, a także teleskopową kolumnę kierowniczą i strzemię podporu pedałów łamiące się podczas wypadku. Twarde resorowanie, pewne prowadzenie i duża stabilność toru jazdy - tak pokrótce można scharakteryzować zawieszenie nowego Punto. Takie parametry zapewnia konstrukcja: z przodu klasyczne kolumny McPhersona z wahaczami poprzecznymi, z tyłu zaś zawieszenie półzależne, tzn. dwa wahacze wzdłużne połączone belką skrętną i amortyzatory teleskopowe.
Ciekawostką, jaką zastosowano w nowym Punto, jest elektryczne wspomaganie układu kierowniczego "Dualdrive"
Układ kierowniczy może być dodatkowo "wspomożony elektrycznie" (po wciśnięciu przycisku "City"), dzięki czemu użycie siły na kierownicy do wykonania skrętu jest minimalne. Powyżej prędkości 70 km/h funkcja dodatkowego wspomagania automatycznie się wyłącza. Układ hamulców o dwóch niezależnych skrzyżowanych obwodach hydraulicznych zapewnia szybkie i skuteczne zatrzymanie pojazdu. Na przedniej osi zastosowano tarcze, z tyłu zaś bębny, które za dopłatą mogą współpracować z ABS-em. Założeniem konstruktorów wolno ssącej jednostki wysokoprężnej było zbudowanie silnika, który będzie tani, o niskim zużyciu paliwa, a zarazem o dobrych osiągach. Połączyć te trzy cechy jednocześnie nie jest łatwo. "Spece z Fiata" znaleźli jednak rozwiązanie: wykonali silnik o wtrysku pośrednim bez doładowania, lecz za to o wyższej pojemności (1910 ccm). I faktycznie 60-konna jednostka jest dynamiczna (15 s do "setki"), oszczędna (5,7 l/100 km), a przy tym auto wyposażone w ten silnik ma atrakcyjną cenę zakupu w tej klasie aut (36 800 zł).
Z nowinek technicznych zastosowano tu także komorę spalania o wysokiej turbulencji i system recyrkulacji spalin (EGR)
Poprawia to jakość mieszanki paliwa z powietrzem, a tym samym uzyskuje się równomierne spalanie i mniejszą hałaśliwość. Wysoką kulturę obsługi oferuje zastosowana skrzynia biegów. Pracuje cicho, a zmiana biegów odbywa się niezwykle miękko i precyzyjnie.