Logo
TestyTesty nowych samochodówFord Focus - Na ostro

Ford Focus - Na ostro

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

W przypadku nowych modeli Forda słowa klucze brzmią - Kinetic Design. Nie inaczej jest z odświeżonym Focusem, którego nowa stylizacja ma uchwycić "energię w ruchu".

Ford Focus - Na ostro
Zobacz galerię (4)
Auto Świat
Ford Focus - Na ostro

Trzeba przyznać, iż prosty zabieg stylistyczny, jakiego dokonano, aby poprawić wygląd "statecznego" kompaktu Forda, jest bardzo udany. Wreszcie dostosowano jego wygląd do własności jezdnych. Nowy kształt reflektorów oraz przedniej atrapy i zderzaka wpisuje się idealnie w obecną filozofię stylizacyjną Forda. Zmiany wprowadzono również w tylnej partii nadwozia. Nie są one tak rewolucyjne, jak w części przedniej, ale wprawne oko dostrzeże nowy kształt tylnej szyby, klapy oraz zderzaka i świateł, a także zainstalowany w bogatszych wersjach nowy spoiler. Poza zmianą stylistyki zdecydowano się także na wprowadzenie nowych rozwiązań technicznych, związanych z oświetlaniem drogi. Za dodatkową opłatą auto będzie mogło być doposażone w adaptacyjne reflektory biksenonowe oraz tylne lampy wykonane w technologii LED. Nie zapomniano o odświeżeniu wnętrza, w którym znajdziemy delikatnie przeprojektowane, czytelniejsze, podświetlane na czerwono zegary oraz udoskonalone sterowanie nowym systemem audio i dwustrefowym układem klimatyzacji. W wersjach z bogatym wyposażeniem pojawi się nowa konsola środkowa z podłokietnikiem i dodatkowymi schowkami, również dla osób podróżujących z tyłu. Poza poprawą funkcjonalności zdecydowano się na podniesienie jakości wykończenia oraz zastosowanie nowego, miękkiego w dotyku materiału, którym obito deskę rozdzielczą oraz górną część boczków drzwiowych. Podczas unowocześniania Focusa nie zapomniano o nowych rozwiązaniach technicznych, mających podnieść atrakcyjność oferty Forda. Już od początku 2008 roku znajdzie się w niej całkowicie nowa dwusprzęgłowa, skonstruowana przez firmę Getrag Ford skrzynia biegów PowerShift. Będzie oferowana w połączeniu z dwulitrowym, 136-konnym turbodieslem. Natomiast klienci dbający o naturalne środowisko oraz własną kieszeń będą mogli zdecydować się na napędzaną silnikiem Diesla 1.6 TDCi wersję ECOnetic, która dzięki redukującemu opory powietrza pakietowi stylizacyjnemu oraz opracowanemu przez BP olejowi o bardzo niskiej lepkości zużywa średnio zaledwie 4,3 l oleju napędowego na 100 km. Najprawdopodobniej zmodernizowany Focus pojawi się w salonach w styczniu 2008 roku. W początkowym okresie oferta będzie obejmować 3- i 5-drzwiowe hatchbacki oraz kombi, następnie do oferty dołączy sedan, coupé-cabrio oraz sportowa wersja ST. Ceny poznamy przed wprowadzeniem na rynek.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: