Trzeba przyznać, iż prosty zabieg stylistyczny, jakiego dokonano, aby poprawić wygląd "statecznego" kompaktu Forda, jest bardzo udany. Wreszcie dostosowano jego wygląd do własności jezdnych. Nowy kształt reflektorów oraz przedniej atrapy i zderzaka wpisuje się idealnie w obecną filozofię stylizacyjną Forda. Zmiany wprowadzono również w tylnej partii nadwozia. Nie są one tak rewolucyjne, jak w części przedniej, ale wprawne oko dostrzeże nowy kształt tylnej szyby, klapy oraz zderzaka i świateł, a także zainstalowany w bogatszych wersjach nowy spoiler. Poza zmianą stylistyki zdecydowano się także na wprowadzenie nowych rozwiązań technicznych, związanych z oświetlaniem drogi. Za dodatkową opłatą auto będzie mogło być doposażone w adaptacyjne reflektory biksenonowe oraz tylne lampy wykonane w technologii LED. Nie zapomniano o odświeżeniu wnętrza, w którym znajdziemy delikatnie przeprojektowane, czytelniejsze, podświetlane na czerwono zegary oraz udoskonalone sterowanie nowym systemem audio i dwustrefowym układem klimatyzacji. W wersjach z bogatym wyposażeniem pojawi się nowa konsola środkowa z podłokietnikiem i dodatkowymi schowkami, również dla osób podróżujących z tyłu. Poza poprawą funkcjonalności zdecydowano się na podniesienie jakości wykończenia oraz zastosowanie nowego, miękkiego w dotyku materiału, którym obito deskę rozdzielczą oraz górną część boczków drzwiowych. Podczas unowocześniania Focusa nie zapomniano o nowych rozwiązaniach technicznych, mających podnieść atrakcyjność oferty Forda. Już od początku 2008 roku znajdzie się w niej całkowicie nowa dwusprzęgłowa, skonstruowana przez firmę Getrag Ford skrzynia biegów PowerShift. Będzie oferowana w połączeniu z dwulitrowym, 136-konnym turbodieslem. Natomiast klienci dbający o naturalne środowisko oraz własną kieszeń będą mogli zdecydować się na napędzaną silnikiem Diesla 1.6 TDCi wersję ECOnetic, która dzięki redukującemu opory powietrza pakietowi stylizacyjnemu oraz opracowanemu przez BP olejowi o bardzo niskiej lepkości zużywa średnio zaledwie 4,3 l oleju napędowego na 100 km. Najprawdopodobniej zmodernizowany Focus pojawi się w salonach w styczniu 2008 roku. W początkowym okresie oferta będzie obejmować 3- i 5-drzwiowe hatchbacki oraz kombi, następnie do oferty dołączy sedan, coupé-cabrio oraz sportowa wersja ST. Ceny poznamy przed wprowadzeniem na rynek.
Ford Focus - Na ostro
W przypadku nowych modeli Forda słowa klucze brzmią - Kinetic Design. Nie inaczej jest z odświeżonym Focusem, którego nowa stylizacja ma uchwycić "energię w ruchu".