Jeśli wyniki są obiecujące, auto trafia do produkcji. Jeśli nie, model kurzy się w fabrycznym muzeum. A teraz uwaga: właśnie mamy szansę zdecydować, jak będzie wyglądać nowa Fiesta! Model koncepcyjny Forda - Verve - zostanie oficjalnie pokazany już za tydzień na Salonie Samochodowym weFrankfurcie. Trzeba przyznać, że to co przygotowali projektanci, zapowiada się interesująco. W Fordzie Verve nie znajdziemy ani śladu nudnej i przesadnie rzeczowej stylistyki, jaką znamy z aktualnej (z poprzednich zresztą też) generacji Fiesty. Na pierwszy rzut oka przód auta budzi pewne skojarzenia z nowymi Peugeotami, chociaż trudno to uznać za wadę. Za to z boku mały Ford wygląda jakrasowe, sportowe coupe. Odważny design może dziwić o tyle, że nowy model ma być sprzedawany na wszystkich ważnych rynkach w Europie, Ameryce, jak i w Azji. Do tej pory "auta światowe" projektowano zwykle tak, żeby ich wygląd był niezbyt ekstrawagancki i nigdzie nie budził kontrowersji. Być może śmiałość Forda wynika z faktu, że stworzenie modelu studyjnego powierzono europejskiej filii koncernu. Verve to kolejny, po nowym Mondeo i modelu S-Max, przykład konwencji stylistycznej, określanej przez projektantów Forda jako "Kinetic Design", charakteryzującej się ostrymi, dynamicznymi liniami. Studyjny Ford stanowi też platformę do zaprezentowania nowych rozwiązań we wnętrzu auta. Ciekawostkę stylistyczną stanowi konsola środkowa, która kształtem przypomina... monstrualny telefon komórkowy. Zresztą na wyglądzie się nie kończy - filozofia obsługi wielu elementów przypomina raczej to, co znamy z elektronicznych gadżetów, a nie z innych samochodów. Do Verveaa trafił system Convers+ zaprezentowany w najnowszej generacji Mondeo. Konstruktorzy określają go jako nowoczesny interfejs HMI (Human Machine Interface) - czyli urządzenie pozwalające na sterowanie funkcjami pojazdu. Materiały użyte we wnętrzu auta są przyjemne w dotyku, szlachetnie wyglądają, chociaż tradycjonalistów mogą nieco szokować stylistyką. Zresztą, jeśli nowa Fiesta, która ma się pojawić w sprzedaży latem 2008 roku, rzeczywiście odziedziczy aż tak dużo cech modelu Verve, jak się nieoficjalnie mówi, to tradycjonaliści i tak będą sobie musieli poszukać innego auta. Verve Forda jest adresowany głównie do młodej, szczególnie kobiecej klienteli. Ford Kuga - agresywny crossoverNa Salonie Samochodowym we Frankfurcie zaprezentowana zostanie kolejna nowość Forda - model Kuga. Jest to tzw. CUV (Cross-over Utility Vehicle), czyli po prostu kompaktowa "pseudoterenówka". Model ten trafi do produkcji wiosną 2008 roku. Kuga to rozwinięcie pokazanego w 2006 roku modelu koncepcyjnego IosisX.
Ford Verve - Czy taka będzie Fiesta?
Modele koncepcyjne służą przede wszystkim do tego, żeby zbadać opinię potencjalnych klientów. Firmy pokazują je na targach i prezentacjach, a następnie dokładnie analizują reakcje publiczności, dziennikarzy czy konkurentów.