sztuk RAV-a 4 znalazło nabywców, co stanowi ponad 25 proc. całkowitej sprzedaży w tym segmencie i daje Toyocie niekwestionowane pierwsze miejsce. Czas jednak jest nieubłagany, a cykl "życia" auta niezmienny - po 5 latach od wprowadzenia poprzedniej generacji przyszła pora na zmiany. Wedle zasady "lubimy to, co już znamy" Toyota nie zdecydowała się na radykalne zmiany w wyglądzie auta. Oczywiście modyfikacje są spore, ale w nowym pojeździe bez trudu odnajdujemy charakterystyczną sylwetkę RAV-a. Karoseria SUV-a Toyoty jest o 14,5 cm dłuższa, 8 cm szersza, a rozstaw osi powiększono o 7 cm. Takie zabiegi nie mogły pozostać bez wpływu na przestronność we wnętrzu - np. odległość między przednimi fotelami a tylnym siedzeniem wzrosła o 5,5 cm. Niezależnie od wersji wyposażeniowej samochód będzie miał inteligentny system składania tylnej kanapy - jednym ruchem ręki uzyskamy całkowicie płaską powierzchnię, bez konieczności np. wyjmowania zagłówków. Nowe silniki, ulepszony napęd 4x4Nowością w RAV4 są dwa nowe silniki Diesla występujące wyłącznie z 6-biegowymi skrzyniami manualnymi. Mocniejsza z jednostek wysokoprężnych (D-4D D-Cat) jest wyposażana standardowo w filtr cząstek stałych. Wszystkie motory instalowane w SUV-ie Toyoty spełniają normę emisji spalin Euro 4.W poprzedniku stosowano skrzynię rozdzielaczową oraz centralny mechanizm różnicowy. Teraz rozdział napędu na osie opiera się na sterowanym elektronicznie elektromagnetycznym sprzęgle. Przy normalnej jeździe cały moment napędowy kierowany jest na przednią oś, w razie jej poślizgu do 45 proc. mocy może być przekazane na tył.Na rynku samochód ma pojawić się wiosną przyszłego roku. Niestety, jego cena pozostaje na razie tajemnicą firmy. W wyposażeniu znajdzie się m.in. komplet poduszek (w tym airbagi chroniące kolana) oraz VSC+ (odpowiednik ESP), który współpracuje także z elektrycznym wspomaganiem kierownicy. Toyota zapowiada również najwyższą, 5-gwiazdkową ocenę w teście zderzeniowym.