Najnowsza generacja, która również dostępna jest w polskiej ofercie, przyjęta została bardzo pozytywnie. I to nie tylko przez zagorzałych miłośników marki i tego modelu.
Sedany uważane są często za auta dla emerytów. Honda jednak obala wszelkie mity, bo sylwetka tego auta ma sportowy klimat. Może podobać się nowoczesna przednia część nadwozia oraz opływowa tylna część z charakterystycznym światłami zespolonymi. Użytkownicy mogą narzekać na stosunkowo mały otwór bagażnika, ale z cała pewnością te niedogodności jest w stanie zrekompensować jego pojemność, która oferuje aż 519 litrów.
Pojazd napędzany jest czterocylindrowym silnikiem benzynowym 1.5 VTEC z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem. Z całą pewnością jest to optymalna dla tego modelu jednostka napędowa, która oferuje 182 KM mocy i maksymalny moment obrotowy 220 Nm w zakresie 1700-5500 obr./min. Połączenie ze zmodernizowaną bezstopniową przekładnią i oprogramowaniem symulującym siedem wirtualnych przełożeń daje kierowcy dużą przyjemność jazdy. Silnik szybko reaguje na wciśnięcie pedału gazu, sprawnie rozpędzając samochód - sprint od 0 do 100 km/h trwa tylko 8,2 sekundy. Średnie zużycie paliwa uzależnione jest od charakteru jazdy, ale nie przekracza ono 8 l/100 km. Natomiast podczas długodystansowej jazdy (ok. 600 km) autostradą z prędkością 120-130 km/h osiągnęliśmy wynik 6,8 l/100 km.
Honda Civic Sedan 1.5 CVT – komfortowe wnętrze
Klasycznie zaprojektowana deska rozdzielcza nie utrudnia życia kierowcy, gdyż wszystko zostało optymalnie zaprojektowane, tak by obsługa przełączników i przycisków była łatwa. Projektanci tego auta postąpili zgodnie z panującą modą i klasyczne zegary prędkościomierza i obrotomierza zastąpili wirtualnymi wskaźnikami na wyświetlaczu. Takie rozwiązanie stosuje coraz więcej producentów i stają się one coraz bardziej modne. Praktycznym elementem jest centralna konsola z 7-calowym ekranem dotykowym systemu multimedialnego Honda Connect.
Producent zadbał o bogate wyposażenie najnowszego wcielenia Hondy Civic. Użytkownik ma do dyspozycji m.in. automatyczną klimatyzację, system audio z ekranem dotykowym 8 głośnikami i sterowaniem na kierownicy, wielofunkcyjna kierownicę, elektrycznie sterowanie bocznych szyb i lusterek zewnętrznych, przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, zestaw wskaźników w formie cyfrowego wyświetlacza, podgrzewane przednie fotele, światła do jazdy dziennej w technologii LED oraz 16-calowe obręcze kół z metali lekkich.
Honda Civic Sedan 1.5 CVT – posumowanie
Użytkownik zapewne doceni komfort jazdy z wygodnymi przednimi fotelami, praktyczne schowki i pojemny bagażnik. Atutem tego modelu jest także nowoczesna i oszczędna jednostka napędowa współpracująca z bezstopniowa przekładnią automatyczną najnowszej generacji. Zapewne na pozytywną ocenę zasługuje sportowa sylwetka sedana, co jednak odbyło się kosztem gorszej widoczności z miejsca kierowcy do tyłu. Jednak tę wadę rekompensuje kamera z czujnikami cofania.
Honda Civic Sedan 1.5 CVT - dane techniczne:
Moc maksymalna | 182 KM/6000 obr./min. |
Maks. moment. obrotowy | 220 Nm/1700-5500 obr./min. |
Skrzynia biegów/napęd | bezstopniowa CVT/przedni |
Prędkość maksymalna | 200 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,2 s |
Średnie spalanie wg. producenta | 5,8 l/100 km |
Pojemność bagażnika | 519 l |
Masa własna/ładowność | 1334 kg/436 kg |
Cena podst. testowanej wersji Elite | 114 200 zł |