Być może dlatego Honda postanowiła nadać nowemu wcieleniu modelu bardziej ekskluzywny charakter. Oficjalny debiut CR-V-a odbędzie się podczas salonu paryskiego, a jego sprzedaż wystartuje w styczniu 2007 roku.Skok na wyższą półkę Zmiany w stylistyce są zgodne z obecnymi trendami w segmencie. Główny nacisk położono na elegancję i sportowe akcenty. Uwagę zwracają klinowaty kształt przodu, duże reflektory projekcyjne, umieszczone w słupkach światła tylne oraz opadająca łukowato linia okien, która ma wywoływać skojarzenia z autami typu coupé. Koło zapasowe trafiło z tylnejklapy pod podłogę bagażnika. Przedni dwucześciowy zderzak, szerokie listwy progowe, wystające nadkola oraz osłony podwozia to cechy typowe dla SUV-ów. Nowy CR-V standardowo poruszać się będzie na 17-calowych kołach, w opcji dostępne będą 18-calowe. Całkowicie zmienione wnętrze ma być bardziej funkcjonalne i komfortowe. Kierownica ma regulację w pionie i poziomie, a na deskę rodzielczą przeniesiono drążek dźwigni zmiany biegów. Większe fotele zapewnią wygodę podróżowania (kierowcy z opcjonalnym sterowaniem elektrycznym w 8 płaszczyznach), a możliwość przesuwania tylnej kanapy i regulowania kąta nachylenia oparć (dzielone w stosunku 40:20:40) ułatwią dostosowanie ilości miejsca w przedziale pasażerskim lub bagażowym do aktualnych potrzeb. W pojemnym bagażniku przydatnym elementem jest dodatkowa półka, umieszczona na wysokości 330 mm nad podłogą, która dzieli go na dwie części. Znacznie wzbogacona została lista wyposażenia seryjnego i opcjonalnego. W zależności od wersji w nowym SUV-ie mogą znaleźć się takie elementy, jak m.in.: system aktywnych świateł kierunkowych, przednie i tylne czujniki parkowania z kamerą pokazajuącą obraz za samochodem, panoramiczny, przeszklony dach, skórzana tapicerka oraz nawigacja. Nad bezpieczeństwem pasażerów czuwać będą przednie i boczne airbagi oraz kurtyny powietrzne, aktywne zagłówki, system kontroli stabilności (Vehicle Stability Assist), samoadaptacyjny tempomat (Adaptive Cruise Control) automatycznie dostosowujący prędkość auta do pojazdu poruszającego się przed nim oraz układ Collision Mitigation Brake System ostrzegający kierowcę przed kolizją.Tylko 2 wersje silnikowePod maskę CR-V-a trafi silnik benzynowy o poj. 2,0 l i mocy 150 KM lub diesel 2.2 i-CDTi osiągający moc 140 KM. Do przeniesienia napędu na 4 koła wykorzystana zostanie 6-stoniowa skrzynia ręczna lub5-biegowy "automat" (opcja dla benzyny). Więcej szczegółów technicznych Honda ujawni podczas paryskiej prezentacji.
Honda CR-V - Podniesiona poprzeczka
2,5 mln sztuk sprzedanych na świecie od 1995 roku to dobry wynik w segmencie, który w ostatnich latach jest jednym z najlepiej rozwijających się na rynku motoryzacyjnym. O ile jednak pierwsza generacja CR-V-a należała do pionierów klasy SUV, zwłaszcza w Europie, o tyle trzecia będzie musiała powalczyć o klienta z cała armią nowych (mniej lub bardziej sportowo-rekreacyjnych) konkurentów.