Honda HR-V Sport od pozostałych odmian odróżnia się nie tylko nazewnictwem. W porównaniu z resztą gamy pojazd ma nieco inny wygląd nadwozia. To przede wszystkim zasługa inaczej ukształtowanych zderzaków ze spoilerami, atrapy chłodnicy z wypełnieniem o wzorze plastra miodu, podwójnego układu wydechowego czy 18-calowych, czarnych alufelg.
Honda HR-V Sport - czarno-bordowe wnętrze
Wyjątkowo prezentuje się również wnętrze. Wprawdzie deska rozdzielcza jest taka sama jak w innych odmianach, ale za to tapicerka to połączenie czarnego materiału i naturalnej skóry w bordowym kolorze. Ładne czy nie to rzecz gustu, ale na pewno sprawia, że wnętrze wersji Sport prezentuje się wyjątkowo.
Pod względem obsługi urządzeń pokładowych nie ma zastrzeżeń. Wszystkie przełączniki znajdują się w zasięgu rąk kierowcy, a dotykowy ekran działa sprawnie. Problem pojawia się, gdy korzystamy z nawigacji. Jej grafika kojarzy się z grami komputerowymi sprzed co najmniej 10 lat, a poza tym system gubi się czasami i nie potrafi odnaleźć właściwej trasy. Zdarzało się nam, że pomimo wyznaczonej drogi (pokazanej linią odmiennego koloru) kursor symulujący pojazd lewitował nad domami w zupełnie innym miejscu.
Honda HR-V Sport - przestronny SUV
W kwestii przestronności nic się nie zmieniło, dlatego w obu rzędach siedzeń jest wystarczająca ilość miejsca dla pasażerów każdego wzrostu. Dodatkowym atutem są wygodne fotele, które zapewniają dobre boczne podparcie.
Inaczej rzecz ma się z częścią bagażową, która w porównaniu z innymi wersjami uległa zmniejszeniu. Honda HR-V Sport ma kufer o pojemności 448-1043 l podczas gdy w przypadku pozostałych specyfikacji wyposażeniowych do dyspozycji jest bagażnik mieszczący 470-1103 l. Jak zatem widać ograniczenie pojemności nie jest duże, ale jednak…
Jak przystało na wersję o sportowych aspiracjach niezbędny jest mocny silnik. Dlatego Honda HR-V Sport ma pod maską doładowanego 1,5-litrowego benzyniaka generującego 182 KM. Do wyboru jest wersja ze skrzynią manualną lub z przekładnią CVT.
Pierwsza z nich to ukłon w stronę kierowców, którzy auta o sportowym nastawieniu nie wyobrażają sobie z inną skrzynią. Poza tym jest to propozycja dla tych, którzy liczą na jak najlepszą dynamikę. Na pewno po wybraniu tej wersji nie będą czuli zawodu. W tej postaci samochód uzyskuje setkę już po 7,8 s, a to oznacza, że jest aż o 0,8 s dynamiczniejszy od modelu ze skrzynią CVT, który 100 km/h osiąga po 8,6 s.
Poza tym atutem w przypadku modelu z manualną skrzynią jest sposób zmiany biegów – drogi prowadzenia dźwigni są krótkie, a każdy bieg włącza się z lekkim oporem. Jednak bez obaw takie ciasne spasowanie i charakterystyczne klik, klik przy każdej zmianie przełożenia pasuje do charakteru pojazdu.
Honda HR-V Sport - również z CVT
Czy to oznacza, że kierowcy jeżdżący autem z CVT źle wybrali. Nic z tych rzeczy. To po prostu propozycja dla osób, którym nie przeszkadza fakt, że zmiany biegów nie wykonują samodzielnie. Tym bardziej, że mechanizm robi to za nich bardzo dobrze i to na dwa sposoby. Skrzynię można ustawić w trybie standardowym lub sportowym.
Już w tym pierwszym auto rozpędza się sprawnie, a co przy tym ważne nawet podczas próby dynamicznego przyspieszania i przy wykorzystaniu górnego zakresu prędkości obrotowych nie słychać wycia silnika charakterystycznego dla wielu aut z bezstopniową przekładnią. Jeżeli jednak chce się uzyskać jak najlepsze osiągi warto zdecydować się na sportowy tryb. Wówczas wyostrza się reakcja na dodawanie gazu i auto wyraźnie się ożywia. Jednak uwaga – w tym trybie trzeba pogodzić się z większym hałasem silnika podczas próby dynamicznej jazdy.
Zawieszenie to kolejny element, który sprawia, że Honda HR-V ze 182 konnym benzyniakiem zasługuje na miano Sport. Sprężyste nastawy pozwalają na dynamiczne pokonywanie zakrętów bez obaw o nadmierne przechyły nadwozia. Testowa droga wiodła częściowo przez kręte górskie tereny. Auto świetnie zachowuje się w takich warunkach, bowiem perfekcyjnie wpisuje się w każdy nawet bardzo ciasny zakręt. Dodatkowo w opanowaniu pojazdu pomaga precyzyjny układ kierowniczy.
Honda HR-V Sport już jest w sprzedaży w Polsce. Ceny tej wersji zaczynają się od 111 400 zł za auto z manualną skrzynią, natomiast za odmianę z przekładnią CVT trzeba zapłacić 116 400 zł.
Honda HR-V Sport – to nam się podoba
Dynamiczny silnik ze skrzynią manualną, przestronne wnętrze, dobre prowadzenie, wygodne fotele
Honda HR-V – to nam się nie podoba
Grafika i działanie nawigacji, bagażnik mniejszy niż w innych wersjach, wysoka cena zakupu
Honda HR-V Sport – dane techniczne
Pojemność skokowa i rodzaj silnika | 1498 cm3, R4, t.benz. |
Moc | 182 KM przy 5500 obr./min |
Moment obrotowy | 240 Nm przy 1900 obr./min (CVT – 220 Nm przy 1700 obr./min) |
Skrzynia biegów i napęd | man. 6 lub CVT/napęd na przód |
Prędkość maksymalna | 215 km/h (CVT – 200 km/h) |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 7,8 s (CVT – 8,6 s) |
Średnie zużycie paliwa (WLTP) | 6,7 l/100 km (CVT – 7,1 l/100 km) |
Pojemność bagażnika | 448-1043 l |
Cena testowanego egzemplarza | 111 400 zł (CVT: -116 400 zł) |
Honda HR-V Sport występuje wyłącznie z przednim napędem
Po tym poznacie wersję Sport – spliter pod zderzakiem i podwójna końcówka układu wydechowego
Wnętrze wersji Sport utrzymano w czarno-bordowej tonacji
Honda HR-V z manualną skrzynią kosztuje 111 400 zł
Dzięki funkcji Magic Seats siedzisko kanapy można podnieść, a w jego miejscu wstawić wysoki bagaż
Bagażnik ma pojemność 448-1043 l – to mniej niż w innych wersjach Hondy HR-V
Dotykowy ekran jest łatwy w obsłudze
Z przodu wersję Sport rozpoznamy po atrapie chłodnicy z wypełnieniem o wzorze plastra miodu
Honda HR-V Sport w standardzie ma czarne 18-calowe alufelgi
Wersja z przekładnią CVT kosztuje 116 400 zł