Hyundai Atos - nadwozie/wnętrze

Najważniejsza różnica wobec nadal sprzedawanego "zwykłego" Atosa: Prime przy identycznej długości ma bardziej zaokrąglony tył i jest o 35 mm niższy. W tym wydaniu nie wygląda już jak kartonowe pudło na owoce na kółkach, ale raczej jak zgrabna torba na zakupy - także na kółkach.

Pod mile i apetycznie wyglądającą tylną klapą, bagażnik skurczył się do 219 l (z 263 l), po złożeniu tylnej kanapy możemy mieć tu bagażówkę ze "skrzynią" o pojemności 889 l (Atos: 1084 l). Ale to przeszkadza tylko tym rodzinom, które w pełnym, czteroosobowym składzie wybierają się do hipermarketu na zakupy, które potem usiłują upchnąć w każdym zakamarku. Poza tym Prime jest bliźniakiem Hyundaia Atosa.

Hyundai Atos - silnik/skrzynia biegów

55 KM w zupełności wystarcza na sprawne i bardzo zwinne przemykanie po mieście Hyundaiem Atosem, a krótko zestopniowana skrzynia biegów umożliwia nawet całkiem dobrą dynamikę. Na niewiele się to zdaje na autostradzie, gdzie silnik szybko osiąga poziom głośności nieznośny dla większości ludzi (prędkość maksymalna 142 km/h). Ale w zamian miło usłyszeć, że ta trzyzaworowa jednostka spala 6,2 l (niedostępnej u nas, niestety) benzyny 91-oktanowej.

Hyundai Atos - układ jezdny/bezpieczeństwo

Żaden "łoś" nie wystraszy Atosa Prime'a, który swobodnie przechodzi ów test także w najnowszym swym wydaniu karoseryjnym. Ale odradzamy popychanie auta do większych ekstremów, jako że wyniki jego crash-testu nie były dobre: airbag kierowcy traktowany jest dziwnie (jak się zamówi klimatyzację, to nie będzie airbagu), poduszki powietrzne pasażera i boczne nie są w ogóle dostępne, a hamulce mają zastraszająco niską skuteczność (45,5 m). ABS nie jest dostępny nawet za dopłatą

Hyundai Atos - komfort

Widoczność: znakomita. Resorowanie? No cóż, niech będzie. Zarówno siedziska, jak oparcia i możliwości regulacyjne zagłówków zdecydowanie nie wystarczają dla solidnie zbudowanego Europejczyka. Ale elektryczne sterowanie przednich szyb mają wszystkie wersje Hyundaia dostępne w Polsce, wspomagania układu kierowniczego nie ma zaś tylko w wersji podstawowej.

Hyundai Atos - koszty

Na naszym rynku Hyundai Prime występuje tylko jako wersja GL w różnych zestawieniach wyposażeniowych (włącznie z automatyczną skrzynią biegów). Jego cena waha się od 28 800 zł po 36 500 zł (jedyna wersja zarówno z klimatyzacją, jak i poduszką kierowcy oraz automatyczną skrzynią biegów). Testowana wersja topowa bez automatycznej skrzyni biegów kosztuje u nas 32 800 zł.

Hyundai Atos - podsumowanie

Hyundai Prime to "szykowniejsza" wersja Atosa, o wiele ładniejsza, ale zachowująca wszystkie cechy swego starszego brata: dużo miejsca nad głowami, mało na nogi, siedzenie oraz plecy; zwinność i oszczędność w standardzie.