Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI DCT - kompakt z ambicjami do klasy premium

Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI DCT - kompakt z ambicjami do klasy premium

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Hyundai wpadł na rozwiązanie znane dotychczas z droższych i większych modeli – kompaktowego hatchbacka zmienił w pięciodrzwiowe coupé czyli model i30 Fastback. W teście sprawdzamy, co oprócz eleganckiego nadwozia otrzymują klienci

Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI DCT - kompakt z ambicjami do klasy premium
Zobacz galerię (27)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI DCT - kompakt z ambicjami do klasy premium

Portfolio kompaktowych aut Hyundaia zostało ostatnio poszerzone o dwa interesujące modele: sportową wersję N z silnikiem o mocy 250 lub 275 KM i odmianę nadwoziową Fastback. Pod tą nieco tajemniczą nazwą Hyundai oferuje pięciodrzwiowe coupé. Naszym zdaniem jest to liftback cechujący się eleganckim charakterem. Czyżby Hyundai chciał przyciągnąć do siebie klientów kupujących dotychczas auta klasy premium?

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Elitarności i30 Fastback dodaje bez wątpienia cena. Rozpoczyna się od 72 000 zł za – uwaga! – trzycylindrową wersję 1.0 o mocy 120 KM. Drugi i jednocześnie ostatni motor rozwija 140 KM i może być połączony z manualną lub automatyczną dwusprzęgłową skrzynią DCT. Koszt zakupu Fastbacka z tym wariantem silnikowym rozpoczyna się od 81 000 zł (o 6000 zł droższy z „automatem”). Testowaliśmy topową odmianę Premium, której cena z napędem 1.4 T-GDI 7 FCT wynosi 105 000 zł.

Kto spodziewa się, że Hyundai i30 Fastback znacząco różni się od pozostałych odmian nadwoziowych Hyundaia i30, ten może się rozczarować. Owszem, model jest bogato wyposażony, ale pod względem prowadzenia czy projektu wnętrza niczym nie zaskakuje. Co wcale nie oznacza, że jest zły – wręcz przeciwnie.

Hyundai i30 Fastback dzięki precyzyjnemu układowi kierowniczemu i nieco sztywnemu podwoziu posłusznie wykonuje polecenia kierowcy i szybką jazdą po zakrętach potrafi dostarczyć sporo frajdy. Cierpi na tym nieco komfort, ale tę niedogodność odczuwa się tylko na mocno dziurawych drogach. W tych warunkach wolelibyśmy podróżować na mniejszych kołach niż 18-calowe.

Pracujący pod maską 140-konny doładowany benzyniak zadowoli kierowców lubiących mocniej przycisnąć gaz. Szybko wkręca się na obroty, a przyjemność z jazdy zwiększa także sprawnie działająca „dwusprzęgłówka”. Na pokładzie nie zabrakło nowoczesnych multimediów i systemów wspomagających kierowcę.

Hyundai i30 Fastback - to nam się podoba

Dobre prowadzenie, dynamiczny silnik, rozsądne spalanie, materiały o dobrej jakości, funkcjonalne nadwozie, 5 lat gwarancji.

Hyundai i30 Fastback - to nam się nie podoba

Wysoka cena zakupu, ograniczona widoczność do tyłu, mało przestrzeni w 2. rzędzie, ograniczony komfort na „18-kach”.

Hyundai i30 Fastback - nasza opinia

Wersja Fastback raczej nie przyciągnie klientów aut premium do Hyundaia. Mogłoby się tak stać, gdyby Koreańczycy zaczęli sprzedawać ten model z logo nowej marki, jak ma to miejsce w przypadku DS-a czy Cupry. Niemniej auto jest udane!

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
Powiązane tematy:NoweTestyHyundaiHyundai i30
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków