Hyundai wpadł na rozwiązanie znane dotychczas z droższych i większych modeli – kompaktowego hatchbacka zmienił w pięciodrzwiowe coupé czyli model i30 Fastback. W teście sprawdzamy, co oprócz eleganckiego nadwozia otrzymują klienci
Portfolio kompaktowych aut Hyundaia zostało ostatnio poszerzone o dwa interesujące modele: sportową wersję N z silnikiem o mocy 250 lub 275 KM i odmianę nadwoziową Fastback. Pod tą nieco tajemniczą nazwą Hyundai oferuje pięciodrzwiowe coupé. Naszym zdaniem jest to liftback cechujący się eleganckim charakterem. Czyżby Hyundai chciał przyciągnąć do siebie klientów kupujących dotychczas auta klasy premium?
Elitarności i30 Fastback dodaje bez wątpienia cena. Rozpoczyna się od 72 000 zł za – uwaga! – trzycylindrową wersję 1.0 o mocy 120 KM. Drugi i jednocześnie ostatni motor rozwija 140 KM i może być połączony z manualną lub automatyczną dwusprzęgłową skrzynią DCT. Koszt zakupu Fastbacka z tym wariantem silnikowym rozpoczyna się od 81 000 zł (o 6000 zł droższy z „automatem”). Testowaliśmy topową odmianę Premium, której cena z napędem 1.4 T-GDI 7 FCT wynosi 105 000 zł.
Kto spodziewa się, że Hyundai i30 Fastback znacząco różni się od pozostałych odmian nadwoziowych Hyundaia i30, ten może się rozczarować. Owszem, model jest bogato wyposażony, ale pod względem prowadzenia czy projektu wnętrza niczym nie zaskakuje. Co wcale nie oznacza, że jest zły – wręcz przeciwnie.
Hyundai i30 Fastback dzięki precyzyjnemu układowi kierowniczemu i nieco sztywnemu podwoziu posłusznie wykonuje polecenia kierowcy i szybką jazdą po zakrętach potrafi dostarczyć sporo frajdy. Cierpi na tym nieco komfort, ale tę niedogodność odczuwa się tylko na mocno dziurawych drogach. W tych warunkach wolelibyśmy podróżować na mniejszych kołach niż 18-calowe.
Pracujący pod maską 140-konny doładowany benzyniak zadowoli kierowców lubiących mocniej przycisnąć gaz. Szybko wkręca się na obroty, a przyjemność z jazdy zwiększa także sprawnie działająca „dwusprzęgłówka”. Na pokładzie nie zabrakło nowoczesnych multimediów i systemów wspomagających kierowcę.
Hyundai i30 Fastback - to nam się podoba
Dobre prowadzenie, dynamiczny silnik, rozsądne spalanie, materiały o dobrej jakości, funkcjonalne nadwozie, 5 lat gwarancji.
Hyundai i30 Fastback - to nam się nie podoba
Wysoka cena zakupu, ograniczona widoczność do tyłu, mało przestrzeni w 2. rzędzie, ograniczony komfort na „18-kach”.
Hyundai i30 Fastback - nasza opinia
Wersja Fastback raczej nie przyciągnie klientów aut premium do Hyundaia. Mogłoby się tak stać, gdyby Koreańczycy zaczęli sprzedawać ten model z logo nowej marki, jak ma to miejsce w przypadku DS-a czy Cupry. Niemniej auto jest udane!
Galeria zdjęć
1/27 Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI DCT - kompakt z ambicjami do klasy premium
1/27
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
2/27 Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI DCT - kompakt z ambicjami do klasy premium
2/27
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
3/27 Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI DCT - kompakt z ambicjami do klasy premium
3/27
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
4/27 Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI DCT - kompakt z ambicjami do klasy premium
4/27
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
5/27 Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI DCT - kompakt z ambicjami do klasy premium
5/27
Żródło: Auto Świat
6/27 Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI DCT - kompakt z ambicjami do klasy premium
6/27
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
7/27 Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI DCT - kompakt z ambicjami do klasy premium
7/27
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
8/27 Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI DCT - kompakt z ambicjami do klasy premium
8/27
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
9/27 Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI DCT - kompakt z ambicjami do klasy premium
9/27
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
10/27 Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI DCT - kompakt z ambicjami do klasy premium
10/27
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
11/27 Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI DCT - kompakt z ambicjami do klasy premium
11/27
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
12/27 Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI DCT - kompakt z ambicjami do klasy premium
12/27
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
13/27 Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI DCT - kompakt z ambicjami do klasy premium
13/27
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
14/27 Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI DCT - kompakt z ambicjami do klasy premium
14/27
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
15/27 Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI DCT - kompakt z ambicjami do klasy premium
15/27
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
16/27 Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI DCT - kompakt z ambicjami do klasy premium
16/27
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
17/27 Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI DCT - kompakt z ambicjami do klasy premium
17/27
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
18/27 Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI DCT - kompakt z ambicjami do klasy premium
18/27
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
19/27 Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI DCT - kompakt z ambicjami do klasy premium
19/27
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
20/27 Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI DCT - kompakt z ambicjami do klasy premium
20/27
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
21/27 Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI DCT - kompakt z ambicjami do klasy premium
21/27
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
22/27 Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI DCT - kompakt z ambicjami do klasy premium
22/27
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
23/27 Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI DCT - kompakt z ambicjami do klasy premium
23/27
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
24/27 Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI DCT - kompakt z ambicjami do klasy premium
24/27
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
25/27 Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI DCT - kompakt z ambicjami do klasy premium
25/27
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
26/27 Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI DCT - kompakt z ambicjami do klasy premium
26/27
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
27/27 Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI DCT - kompakt z ambicjami do klasy premium
27/27
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.