Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Infiniti Q50 - samochód stworzony od nowa. Test i opinie

Infiniti Q50 - samochód stworzony od nowa. Test i opinie

Pierwsze spojrzenie – auto neutralne, przyjemne dla oka, lecz drapieżne. Drugie. Dostrzegamy subtelne uwypuklenia, jak w dobrze odbarczonym bucie narciarskim. Jakby jego wygląd był zaprojektowany na miarę otoczenia. Otoczenia współczesnego przedsiębiorcy. Zdecydowany, ale naturalny. To auto w żadnym miejscu nie jest dziełem przypadku. Ono zostało stworzone na nowo!

Infiniti Q50
Zobacz galerię (35)
Onet
Infiniti Q50

- Q50 ucieleśnia wszystko, z czego znana jest marka Infiniti: drapieżną, a równocześnie kuszącą stylistykę, zwrotność oraz najdoskonalsze intuicyjne technologie. Jest to samochód w pełni stworzony z myślą o kierowcy – mówił Johann de Nysschen, prezes Infiniti Motor Company

Wnętrze

Wchodzimy. Wnętrze futurystyczne, ale nie można powiedzieć ani jednego złego słowa na jakość. W czasie jazd testowych naprawdę chcieliśmy wypunktować nowy model z Kraju Kwitnącej Wiśni. Było ciężko. Najsłabszym elementem wyposażenia okazał się jeden z dwóch wyświetlaczy - ten błyszczący. W słoneczny dzień za bardzo uwydatnia odbite palce na monitorze. Absolutnie nic więcej.

Proste i ergonomiczne wnętrze gwarantuje przyjemność z jazdy, a nawet może służyć jako mobilne biuro, dzięki aplikacjom i bezprzewodowemu połączeniu z internetem.

Wyposażenie

Ale ten samochód to przede wszystkim nowinki technologiczne. Między innymi DAS (Direct Adaptive Steering), czyli upraszczając - zmienne opory kierownicy. System może wyręczyć nas w czasie jazdy, kiedy jedziemy w warunkach trudnych i mamy problem z jego utrzymaniem.

Przy współpracy z Active Lane Control możemy powierzyć kontrolę nad prowadzeniem maszynie. Będziemy czuć się jak na szynach. Oczywiście musimy zachować umiar, bo samochód nie będzie za nas prowadził.

- Działanie systemu bezpośredniego kierowania adaptacyjnego polega na przesyłaniu drogą elektroniczną danych na temat ruchów kierownicą na przednie koła, gdzie bardzo czuły siłownik napędza przekładnie. W ten sposób eliminowane są straty mechaniczne, odpowiedzialne za osłabianie skuteczności i opóźnianie reakcji w systemach tradycyjnych. W samochodach z bezpośrednim kierowaniem adaptacyjnym reakcja na ruch kierownicą jest szybsza. Drugim atutem systemu jest wyeliminowanie wibracji odczuwanych zwykle na kierownicy – czytamy w opisie.

Wyjątkowo przydatny jest także system ostrzegania przewidujący kolizję z przodu, Forward Collision Warning. Siedząc we wnętrzu Infiniti Q50 mamy wrażenie, że jesteśmy schowani za tarczą.

Inne systemy dostępne w Q50 to przede wszystkim zaawansowane, inteligentne wspomaganie hamowania (Intelligent Brake Assist Plus), system zwiększania stabilizacji poprzecznej (Lateral Stability Enhancement), aktywna kontrola trakcji (ATC − Active Trace Control), układ zapobiegania kolizjom z tyłu (Back-up Collision Intervention) dostępny tylko w wersjach z przekładnią automatyczną, asystent świateł drogowych (High-Beam Assistant) oraz ułatwiająca parkowanie panoramiczna kamera 360° (AVM − Around View Monitor) teraz z funkcją wykrywania ruchomych obiektów (MOD − Moving Object Detection).

Silniki i spalanie

Ale technologia jest także w sercu Infiniti. Q50 dostępny jest z silnikiem Diesla o pojemności 2,2 litra lub z 3,5-litrowym układem hybrydowym, benzynowo-elektrycznym, działającym w technologii Direct Response Hybrid. W czasie naszych testów hybrydowa wersja spaliła 9,9 litra na 100 km, diesel – 6,4 litra. Zaskakująco mało, jak na samochód tej klasy i rozmiarów.

I jeszcze troszkę gadżetów, czyli coś, czym nowy model naszpikowany jest do granic możliwości. Jak można było usłyszeć od przedstawicieli Infiniti, Q50 jest samochodem z doskonałą pamięcią do imion, do twarzy, do ulubionych pozycji fotela, temperatury kabiny czy tras do domu. Pamięta nawet, czy kierowca woli klawiaturę ABC czy QWERTY.

W niektórych wersjach wyposażenia całkiem nowy sedan Infiniti klasy premium nie tylko powita kierowcę z imienia, ale na jednym ze swoich dwóch ekranów dotykowych może nawet wyświetlić zdjęcia przyjaciół i rodziny kierowcy.

Ceny

Za taki luksus musimy jednak zapłacić. Ceny za ten rewolucyjny samochód zaczynają się od 144 tys. złotych.

AK
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków