Chevrolet szykuje się do prawdziwej ofensywy modelowej i to w najpopularniejszych w Europie segmentach rynku – aut małych, kompaktowych i MPV. Koncern ujawnił właśnie pierwsze informacje na temat swoich nowości, tuż przed oficjalną premierą na salonie paryskim (2-17 października).
Spośród prezentowanej trójki najwcześniej w punktach sprzedaży – już na początku przyszłego roku – pojawi się minivan Orlando. Auto wyróżnia się dość oryginalnym wyglądem nadwozia (w stylu popularnych ostatnio crossoverów), z muskularnym przodem i charakterystycznym dla marki podwójnym grillem, wystającymi nadkolami, dodatkowymi osłonami pod zderzakami oraz dużym prześwitem. Zaprojektowany na płycie podłogowej Cruze’a model będzie poruszał się na 16-, 17- lub 18-calowych kołach.
Orlando oferuje miejsca dla 7 pasażerów (3 rzędy foteli), a jego duża zaleta to łatwość dopasowania przestronnego wnętrza do aktualnych potrzeb poprzez funkcjonalny i prosty w obsłudze system składania siedzeń. Drobiazgi można przewozić w licznych schowkach zlokalizowanych w konsoli środkowej, przednich i tylnych drzwiach, bagażniku, a nawet w dachu.Jako źródło napędu minivan wykorzysta benzynowy silnik 1,8 l o mocy 141 KM lub jeden z dwóch diesli 2.0, w odmianach 131 i 163 KM.
Drugi z debiutujących w Paryżu modeli to 5-drzwiowa wersja nadwoziowa Cruze’a. Auto będzie pokazane jeszcze w formie studyjnej, ale zbliżonej do samochodu, który wejdzie do sprzedaży latem 2011 roku. Chevrolet wiąże z tą odmianą duże nadzieje, bowiem aż 65 proc. wszystkich kupowanych w Europie kompaktów to hatchbacki. Styliści koncernu nadali autu bardzo atrakcyjny i dynamiczny charakter. Przednia część nadwozia jest taka sama jak w sedanie, natomiast wygięta w łuk linia dachu przywodzi na myśl sportowe coupé. Zmian nie należy oczekiwać we wnętrzu, gdyż deskę rozdzielczą przejęto bez większych modyfikacji z obecnie oferowanej wersji. Poprawi się za to funkcjonalność przestrzeni bagażowej dzięki możliwości rozkładania dzielonej asymetrycznie kanapy. Pojemność bagażnika sięgnie prawie 400 l.
Trzecia nowość – Aveo – prezentowana będzie już w produkcyjnej formie. Auto ma być szersze i dłuższe od aktualnej generacji. Zyska też bardziej agresywną stylizację nadwozia, podkreśloną wznoszącą się linią boczną i umieszczeniem klamki tylnych drzwi w słupku C. Chevrolet wzbogaci także wyposażenie seryjne (w standardzie m.in. ESP i elektryczne wspomaganie kierownicy), a w gamie jednostek napędowych oprócz benzyniaków 1.2/70 i 86 KM, 1.4/100 KM lub 1.6/115 KM po raz pierwszy pojawią się diesle – 1.3/75 i 95 KM z systemem start-stop. Początek sprzedaży nowego Aveo (również w wersji sedan) planowany jest na lato 2011 roku.
Dynamiczny kompakt. Zgrabna sylwetka to jedna z największych zalet nowej wersji. Oferta silnikowa będzie taka sama jak w sedanie.
To się nazywa uderzenie. Poza opisywanymi tu trzema modelami Chevrolet pokaże w Paryżu jeszcze SUV-a Captivę po face liftingu. Odświeżenie gamy w kluczowych segmentach rynku powinno w szybkim czasie wzmocnić konkurencyjną pozycję marki. Wisienką na torcie będzie uzupełnienie oferty o kultowy już model Camaro w wersjach coupé i cabrio.
Model Globalny. Mimo że Cruze sprzedawany jest na 70 rynkach świata, to właśnie preferencje klientów europejskich zachęciły Chevroleta do uzupełnienia gamy o wersję hatchback. Kolejny krok to kombi.
Pierwszy minivan marki. To debiut Chevroleta w tym segmencie na rynku europejskim. Klientów ma przekonać oryginalną stylistyką, funkcjonalnością i ceną.