Jeep Renegade jest pierwszym pojazdem tej marki, który został zaprojektowany przez dwa zespoły – włoski i amerykański, to również pierwszy samochód Jeepa produkowany w pełni poza Stanami Zjednoczonymi. Na jego niewielkich barkach spoczywa także dodatkowy ciężar – Renegade stanowi premierę marki w segmencie małych SUV-ów. Najmłodszy Jeep będzie więc musiał zmierzyć się z Oplem Mokka, Volkswagenem Tiguanem, a także ze Skodą Yeti. Warto tu zaznaczyć, że ten ostatni konkurent stanowił niejako punkt odniesienia przy ustalaniu cen nowego Renegade na rynku europejskim.

Jeep Renegade 2014

"Baby Jeep" pomimo, że jest najmniejszym modelem w rodzinie, wcale nie jest taki mały. Samochód ma 4236 mm długości i 1805 mm szerokości, jest więc nieco większy od swojego głównego konkurenta. Skoda Yeti oferuje bowiem 4223 mm długości i 1793 mm szerokości.

Nadwozie nowego Renegade zostało zaprojektowane przez zespół amerykański. Wyraźnie widać, że pojazd opiera się na stylistyce Wranglera. Przód uzbrojony jest w rozpoznawalną maskownicę z siedmioma otworami, a duże okrągłe reflektory i trapezowe nadkola nawiązują do tradycji marki.

Dodatkowym szczegółem, który pojawia się zarówno we wnętrzu, jak i na zewnątrz samochodu jest wykorzystywany wszędzie motyw „X” inspirowany wojskowym kanistrem, który również ma nawiązywać do korzeni marki Jeep.

Jeep Renegade 2014

We wnętrzu widać włoską dbałość o jakość materiałów. Nie spotkamy tu nieprzyjemnych w dotyku plastików, czy skrzypiących elementów. Przestrzeń została dobrze rozplanowana i wyposażona w kilka praktycznych schowków i uchwytów. Nad wszystkim góruje konsola uzbrojona dodatkowo w tradycyjny uchwyt dla pasażera zapożyczony z Wranglera, a na zacisku otaczającym dotykowy ekran można tradycyjnie znaleźć sentencję: „Since 1941”. Podobne smaczki znajduje się w nowym Renegade niemal na każdym kroku. Pod stacyjką wprawne oko zauważy wytłoczony napis „To New Adventures”, a na oblamówce przedniej szyby została umieszczona naklejka w kształcie miniaturowego Jeepa wjeżdżającego na górę. Dodatkowo w okolicach wycieraczki tylnej szyby znajduje się naklejka symbolizująca człowieka śniegu, znanego również jako Yeti… ot taki żart producenta.

W centralnym punkcie konsoli został umieszczony kolorowy ekran dotykowy o przekątnej 7 cali. Drugi, nieco mniejszy znajduje się pomiędzy zegarami na desce rozdzielczej i pokazuje dane przesyłane z komputera pokładowego.

W dolnym panelu przyrządów znajduje się sterowanie klimatyzacją, wytłumiony schowek i centrum multimedialne z USB, wejściem audio i zasilania 12 V dla urządzeń mobilnych. Dodatkowo na dolnej półce została wytłoczona topograficzna mapa pustyni Moab w Utah – legendarnej lokalizacji off-roadowej miłośników Jeepa.

Jeep Renegade 2014

Siedzenia pasażerów są ergonomicznie i dobrze wyprofilowane, a drugi rząd siedzeń dzieli się w proporcjach 60/40 lub dodatkowo 40/20/40 z przestrzenią bagażową dla dłuższych przedmiotów. Pojemność bagażnika to 351 litrów, 1297 litrów przy złożonych tylnych siedzeniach. Dodatkowo podłoga bagażnika została wyposażona w podwójne dno, którego wysokość można regulować w zależności od potrzeb.

Samochód został osadzony na nowej platformie, która dzięki swojej modułowej konstrukcji może stanowić bazę dla innych modeli zbudowanych na tych samych podstawach. Zawieszenie Jeep Renegade to jedna z jego największych zalet. Włoski zespół projektowy stanął na wysokości zadania, dzięki czemu samochód zachowuje się wrorcowo zarówno na asfalcie, jak i podczas dynamicznej jazdy po bezdrożach.

Dzięki wysoko zamocowanym amortyzatorom typu płaskiego i sprężynom śrubowym, konstrukcja tylnego zawieszenia umożliwia Jeepowi Renegade maksymalizację ugięcia sprężyny, poprawę funkcjonowania układu kierowniczego i zapewnia do 205 mm ugięcia tylnego koła. Natomiast zawieszenie MacPherson zapewnia do 170 mm ugięcia przedniej osi i lepsze zachowanie w zakrętach. Samochód zachowuje się pewnie, z gracją zarezerwowaną do tej pory dla kompaktów.

Jeep Renegade 2014

Amerykanie uzupełnili całość o swoje napędy. Jeep Renegade oferuje możliwość wyboru dwóch systemów: Jeep Active Drive i Jeep Active Drive Low. Dodatkowo model jest pierwszym małym SUV-em posiadającym system odłączania napędu tylnej osi zapewniając oszczędność paliwa napędu 4x2 i natychmiastowo włączając napęd 4x4, gdy potrzebna jest przyczepność.

Systemy Jeep Active Drive i Active Drive Low są połączone z system kontroli trakcji Jeep Selec-Terrain z czterema ustawieniami (pięć dla modelu Trailhawk, z dodatkowym trybem Rock uzupełniającym tryby Auto, Snow, Sand i Mud, co zapewnia ustawienia do jazdy na drodze lub w terenie, dając optymalne osiągi na dowolnej nawierzchni. Niezależne zawieszenie kół, zapewniające maksymalne wychylenie przegubu koła do 205 mm oraz prześwit do 210 mm dla modelu Trailhawk.

W Europie, nowy Jeep Renegade oferuje dwa silniki benzynowe i dwa silniki diesla, dając w sumie dziewięć różnych kombinacji układu napędowego. Oferta silników benzynowych obejmuje 140-konny silnik 1,4 litra MultiAir2 Turbo z systemem Stop&Start połączony z sześciobiegową mechaniczną skrzynią biegów lub DDCT (podwójne sprzęgło suche), 170-konny silnik 1,4 litra MultiAir2 Turbo z systemem Stop&Start połączony z dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów i 110-konny silnik 1,6 litra E.torQ z systemem Stop&Start połączony z pięciobiegową mechaniczną skrzynią biegów.

Jeep Renegade 2014

Gama silników diesla obejmuje 120-konny silnik 1,6 litra MultiJet II z systemem Stop&Start oraz sześciobiegową mechaniczną skrzynią biegów, 120-konny lub 140-konny dwulitrowy silnik MultiJet II z systemem Stop&Start i sześciobiegową mechaniczną skrzynią biegów, 140- i 170-konny dwulitrowy silnik MultiJet II z systemem Stop&Start oraz dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów.

Nowy Jeep Renegade jest pierwszym małym SUV-em posiadającym dziewięciobiegową automatyczną skrzynię biegów.  Nowa skrzynia biegów jest zamontowana w wersji z 170-konnym silnikiem 1,4 litra MultiAir2 Turbo, 140- i 170-konnym 2,0 litrowym silnikiem Turbo diesel i silnikiem benzynowym 2,4 litra Tigershark MultiAir w serii Renegade.

Jeep zmienia się, zachowując jednak przy okazji wszystko, co do tej pory zbudowało legendę tej marki. Europejscy klienci dostaną więc w pakiecie bardzo dobre właściwości terenowe, których nie powstydziłaby się żadna terenówka, a które zawstydzają „bulwarowe 4x4”. To wszystko opakowane jest natomiast rozpoznawalnym i nietuzinkowym stylem, który ciężko pomylić z dziesiątkami podobnych do siebie SUV-ów, a włoska dbałość o detale i trakcja godna sportowych korzeni Italii dopełniają całości.

Oficjalne ceny nie zostały jeszcze podane, ale punktem odniesienia na rynku europejskim ma być cennik Skody Yeti.