W topowej odmianie pod maskę Borrego trafi nowa, 8-cylindrowa jednostka napędowa 4.6 o mocy 300 KM, współpracująca z 6-biegową skrzynią manualną. W podstawowej wersji auto dostępne będzie ze znanym już silnikiem 3.8 V6. Bazą dla modelu był koncept Mesa pokazany w 2005 roku.Auto ma stonowaną stylistykę nadwozia, raczej typową dla samochodów sportowo-rekreacyjnych. Jak podkreślają konstruktorzy modelu, największy nacisk położony został na funkcjonalność i właściwości użytkowe. Borrego ma 4879 mm długości, 1915 mm szerokości i rozstaw osi 2895 mm. Seryjnie oferowane będzie z trzema rzędami foteli i pomieści maksymalnie do 7 pasażerów. Zajmowanie miejsc z tyłu ułatwia przesuwany drugi rząd siedzeń. Można też je składać i powiększać w ten sposób przestrzeń ładunkową. Standard wyposażenia modelu obejmie m.in. 600-watowy system Infinity audio ze zmieniaczem CD i możliwością podłączenia zewnętrznego odtwarzacza MP3, system nawigacyjny z DVD oraz wspomaganie parkowania tyłem z kamerąi wyświetlaczem na konsoli środkowej. W pakiecie bezpieczeństwa znajdą się przednie i boczne poduszki powietrzne oraz kurtyny, ABS z EBD i wspomaganiem hamowania awaryjnego, układ stabilizacji toru jazdy ESP i kontroli trakcji oraz kontroli ciśnienia w ogumieniu. Ponadto auto zostanie wyposażone w system wspomagania podjeżdżania i zjeżdżania ze wzniesienia.
Kia Borrego - Mocny argument
Pełnowymiarowy koreański SUV wejdzie latem do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych pod nazwą Borrego. Na pozostałych rynkach pojawi się w przyszłym roku jako Mohave i pozycjonowany będzie powyżej najważniejszej dotychczas terenówki koncernu - modelu Sorento.