SUV Sorento. Kia należy też do nielicznych producentów, którzy w zeszłym roku odnotowaliwyraźny wzrost sprzedaży w Polsce. Dobrą passę powinny podtrzymać premiery przygotowane na ten rok. Początek zrobiła już limuzyna klasy średniej - Magentis.W czerwcu na rynek wejdzie nowa generacja dużego vana Carnivala. Wariant stworzony dla Europy zadebiutował podczas zakończonego w niedzielę salonu genewskiego. Wersja z dłuższym rozstawem osi została pokazana w USA już w lutym. 5,1-metrowy olbrzym powstał głównie z myślą o amerykańskim, koreańskim i innych międzynarodowych rynkach.Poręczniejszy niż poprzednia generacja Europejska odmiana Carnivala otrzymała przyjemną, nowoczesną stylistykę, która zapewne przypadnie do gustu także polskiemu odbiorcy. Klasyczne nadwozie vana ma 4,8 m długości, o 12 cm mniej niż poprzednik. Krótsze (za to wyższe) auto powinno być łatwiejsze do manewrowania w naszych warunkach. Przestronne wnętrze mieści do 7 pasażerów podróżujących na fotelach w układzie 2+3+2. Środkowy i tylny rząd można przesuwać, składać i wyjmować (ale nie chować pod podłogę). Dostęp do nich ułatwia para bocznych, przesuwanych elektrycznie drzwi. Elektrycznie otwierana jest także klapa bagażnika. Z dwóch silników oferowanych w Europie na polski rynek wybrano wersję wysokoprężną - turbodiesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa Common Rail. Cena powinna się utrzymać na dotychczasowym niewygórowanym poziomie. Sorento poddane kuracji wzmacniającejnTrzecią tegoroczną nowością Kii (po Magentisie i Carnivalu) będzie zmodernizowane Sorento, które na rynku pojawi się we wrześniu. Atrakcyjna stylistyka zewnętrzna koreańskiego SUV-a uległa jedynie kosmetycznym zmianom (nowe przednie i tylne lampy, nieznacznie zmienione zderzaki). Zmodyfikowano także wnętrze i poprawiono wyposażenie. Większe zmiany dotyczą silników. Na naszym rynku oferowany będzie diesel 2.5 CRDi o mocy 170 KM (maks. moment obrotowy 343 Nm przy 2000 obr./min).