Nadwozie/jakość. Projektanci cee’da nie wnieśli nic rewolucyjnego do sztuki designu, ale trzeba przyznać, że samochód wygląda atrakcyjnie. Jeszcze korzystniej prezentuje się wnętrze pojazdu. W niczym nie przypomina dawnych konstrukcji koreańskich. Wykonana z miękkich materiałów deska rozdzielcza jest przejrzysta, a kierowca nie ma kłopotu z obsługą przełączników. Wszystkie zgrupowano w zasięgu obu rąk. Szkoda tylko, że widoczność do tyłu ogranicza szeroki słupek. Wnętrze okazuje się przestronne jak na kompakta, a siedzenia są wygodne i dobrze podpierają z boku. Bagażnik ma przeciętną pojemność - 340 l. Są wprawdzie auta tej klasy, których kufry zmieszczą więcej (Civic – 415 l, Bravo – 400 l, Mégane – 405 l). Za to w cee’dzie wyróżnia go praktyczność. Po złożeniu asymetrycznie dzielonej kanapy uzyskuje się równą powierzchnię.
Układ napędowy/Osiągi. Jak na podstawowy silnik jest całkiem nieźle. Przyspieszenie do „setki” w 11,6 s nie powala wprawdzie na kolana, ale też nie można mówić, że auto jest ślamazarne. Konkurenci o zbliżonej mocy przyspieszają w podobnym czasie. Gorzej jest niestety z elastycznością. Niezbyt duży moment obrotowy, uzyskiwany dopiero przy 5 tys. obr./min, sprawia, że czasy przyspieszeń na 4. i 5. biegu nie zachwycają. W dodatku przy korzystaniu z górnego zakresu obrotów zaczyna denerwować hałaśliwość jednostki napędowej. Także spalanie mogłoby być niższe. Współpracująca z silnikiem skrzynia umożliwia włączanie przełożeń bez haczeń.
Układ Jezdny/komfort. Koreańczykom udało się skomponować całkiem niezłe zawieszenie. Po pierwsze dlatego, że jego sztywne nastawy powodują, iż samochód pozostaje stabilny podczas dynamicznego pokonywania zakrętów, jak i gwałtownego omijania przeszkody. Po drugie dlatego, że nie musimy narzekać na brak komfortu. Owszem, na pofalowanym odcinku drogi odczuwa się twardość resorowania, ale krótkie poprzeczne wyboje są perfekcyjnie tłumione. Największym mankamentem układu jezdnego są hamulce. Dystans prawie 40 metrów potrzebny do zatrzymania pojazdu jadącego z szybkością 100 km/h to zdecydowanie za dużo jak na nowoczesnego kompakta.
Koszty/bezpieczeństwo. W tej dziedzinie cee’d jest niemal niedoścignionym wzorem dla konkurencji z Europy czy Japonii. Koreański model ma sensownie skalkulowaną cenę, za którą otrzymuje się bogate wyposażenie standardowe. Atrakcyjnie kształtują się również ceny płatnych opcji.