Kompaktowy cee'd to przełomowy model dla firmy - jako pierwsze koreańskie auto został w całości zaprojektowany i będzie wytwarzany wyłącznie w Europie. Oczywiście nad jego przygotowaniem pracowali europejscy inżynierowie i przede wszystkim designerzy. I trzeba przyznać, że widać to już na pierwszy rzut ok - zwłaszcza jeśli porówna się jego wygląd z poprzednikiem Cerato. Choć już to auto miało zadatki na całkiem udany pojazd (pod względem technicznym), widać było jednak wyraźnie, że nie zostało ono stworzone z myślą o europejskich gustach.Sporty Wagon, bo tak ma się nazywać kombi cee'da, mierzy 4,47 m długości i 1,49 m wysokości. Oczywiście płyta podłogowa wersji 5d i hatchback będzie identyczna (rozstaw osi 2650 mm). Tak jak model podstawowy auto będzie schodziło z taśm nowej fabryki Kii na Słowacji. Na rynku samochód ma się pojawić we wrześniu przyszłego roku. Pro_cee'd, czyli seryjny Sporty HatchRównie ciekawą propozycją jak odmiana kombi będzie z pewnością Pro_cee'd. Choć na razie jest to samochód koncepcyjny, nie podejrzewamy, żeby auto, które będzie zjeżdżało z taśm, bardzo się od niego różniło. Aby nadaç pojazdowi bardziej dynamiczny charakter lini' dachu obniżono o 25 mm w stosunku do odmiany 5d, zmodyfikowano także boczne lusterka. Większych szans na seryjne zastosowanie nie mająaluminiowe felgi z oponami w rozmiarze 265/30 R 19 - tu z pewnością zobaczymy coś znacznie mniejszego. Auto mierzy 4,29 m długości, 1,8 m szerokości i 1,43 m wysokości. We wnętrzu (na razie!) skóra i aluminium. Producent nie zdradza, jaki silnik znajdziemy pod maską Sporty Hatcha (tak ma się nazywać wersja produkcyjna). Sportowy cee'd zjedzie z taśm montażowych fabryki w Żylinie w grudniu 2007. Czy cee'd zawojuje Europę? Patrząc na samochód, widać wyraźnie, że slogany o samochodzie dla Starego Kontynentu zostały zamienione w czyn. Teraz wszystko zależy od polityki cenowej firmy.
Kia cee'd - Bez wytchnienia
Koreańczycy przyjęli dość niecodzienną wersję stopniowania napięcia towarzyszącego wprowadzaniu nowego modelu. Nie pokazano jeszcze na dobre cee'da w podstawowej, 5-drzwiowej odmianie, a już koncern zapowiada dwie kolejne wersje nadwoziowe: kombi oraz usportowionego,3-drzwiowego hatchbacka.