Ale najdłuższa gwarancja na rynku zrobiła swoje - jeszcze przed wprowadzeniem auta do salonów dilerzy sprzedali 17 tys. cee'dów. I to właściwie bez możliwości przyjrzenia się autu! Późniejsze wygrane testy porównawcze z tuzami segmentu, takimi jak Ford Focus czy Renault Mégane, sprawiły, że dziś śmiało można powiedzieć, iż to właśnie cee'd wyznacza nowe standardy w klasie kompaktów - rodzinnych, uniwersalnych samochodów z dobrym wyposażeniem (w standardzie m.in. 6 poduszek powietrznych) w bardzo korzystnej cenie (podstawowy cee'd 5d kosztuje 44 900 zł).Teraz Koreańczycy idą za ciosem i rozszerzają ofertę wersji nadwoziowych. Jesienią rozpocznie się sprzedaż odmiany kombi, na którą oprócz amatorów sportów i rodzinnych wyjazdów czekają także firmy.Cee'd 5d został wybrany najlepszym autem flotowym, podejrzewamy, że wersja Sporty Wagon powtórzy jego sukces. Tym bardziej, że miejsce dla Kii dość nieoczekiwanie zrobiła... Toyota! Corolla kombi 9. generacji była jednym z chętniej kupowanych przez firmy pojazdów, ale Japończycy wycofali się z tego typu aut w segmencie kompaktów - obecna Corolla występuje tylko jako sedan, a Auris wyłącznie jako 3d i 5d. Czym więc chce nas przekonać do siebie cee'd kombi? Dłuższy o 23,5 cm od hatchbacka samochód przy niezmienionym rozstawie osi ma bagażnik o pojemności 534 l. Po rozłożeniu siedzeń uzyskujemy płaską powierzchnię, a kufer ma wówczas 1664 l. Co ciekawe, inżynierom Kii udało się uzyskać taki efekt bez ubocznych skutków w wyglądzie auta. Mimo dużej pojemności (większej o 50-60 l niż w Mégane i Astrze kombi) cee'd, dzięki ciekawemu ukształtowaniu tylnej i bocznych szyb oraz świateł, może uchodzić również za auto lifestylowe, a nie tylko za miniciężarówkę. Bardzo ciekawym pomysłem jest zachodząca głęboko na dach tylna klapa (zawiasy umieszczono 22,5 cm wgłąb od krawędzi tylnej szyby). Takie ukształtowanie pozwala na wygodny załadunek nawet większych pakunków i zapewnia swobodny dostęp do kufra wysokim osobom. Niewiele większa masa jest nieodczuwalna ani w przyspieszeniu, ani w prowadzeniu auta. Nawet podstawowy silnik 1.4 osiągający 109 KM całkiem przyzwoicie radzi sobie z napędzaniem auta i przeciętnemu kierowcy jego osiągi powinny w zupełności wystarczyć. Jednak naszym zdaniem najlepiej do charakteru samochodu pasuje dynamiczny i oszczędny 140-konny diesel. Pod względem układu jezdnego Sporty Wagon przeszedł zmiany wynikające z nieco większej masy pojazdu. Zmodyfikowano sprężyny i amortyzatory. Auto jest posłuszne poleceniom kierowcy, zawieszenie określilibyśmy jako spręży-ste. Niestety, tak jak w hatchbacku na nieregularnych nierównościach słychać jego pracę. Odmianę kombi cee'da będzie można zobaczyć w salonach jesienią. Nie znamy jeszcze cen, ale z nieoficjalnych źródeł wiemy, że samochód będzie droższy od analogicznej pod względem silnikowym wersji 5d o ok. 3-3,5 tys. zł - podstawowe kombi będzie więc dostępne sporo poniżej 50 tys. zł. Nie zmienią się też warunki 7-letniej gwarancji. Sporty Wagon to niejedyna wersja cee'da, która w tym roku trafi na rynek. W grudniu Kia rozpocznie sprzedaż utrzymanej w sportowym charakterze wersji 3d Sporty Hatch.
Kia cee'd sporty wagon - To musi się udać!
5-drzwiowa wersja cee'da była zaskoczeniem dla wszystkich. Choć Koreańczycy dumnie zapowiadali, że tym razem czeka nas naprawdę duża zmiana jakościowa (i to pod każdym względem), nikt w takie zapewnienia specjalnie nie wierzył - w końcu producenci mówią tak przy każdym nowym modelu.