Co prawda, w porównaniu z tuzem tego segmentu - Fiatem Pandą - nie są to osiągnięcia oszałamiające (w samym tylko 2006 r. sprzedano w Europie ponad 250 tys. Pand przy 80 tys. małej Kii), ale mimo wszystko Picanto śmiało można nazwać firmowym bestsellerem Koreańczyków. Teraz, po 4 latach produkcji, samochód przeszedł lifting nadwozia. Co zmodyfikowano? Przede wszystkim wygląd zewnętrzny. Kanciaste reflektory zastąpiono zaokrąglonymi (wyposażono je w soczewkowe wkłady), całkowicie zmienił się też przedni zderzak, który otrzymał bardziej wyrazisty wlot powietrza i okrągłe światła przeciwmgielne. Ze względu na zmianę reflektorów przekonstruowano też przednią maskę oraz błotniki. Grill Picanto upodobniono trochę do tego z kompaktowego ceed'a. Do nowego motywu krągłości dostosowano również tylny zderzak i światła. W zewnętrznych lusterkach zainstalowano kierunkowskazy. Nowe ukształtowanie nadwozia sprawiło, że Picanto jest minimalnie dłuższe (o 4 cm), ale rzecz jasna nie przełożyło się to na przestronność we wnętrzu. Klienci będą mieli do wyboru 5 nowych kolorów karoserii: żółty, pomarańczowy, srebrny, grafitowy i niebieski. Opcjonalnie będzie można zamówić 15-calowe, 5-ramienne alufelgi (standard to stalowe "13"). Zmiany kokpitu małej Kii są raczej symboliczne. Fotel kierowcy otrzymał (w końcu!) możliwość regulacji wysokości, nowy jest także zestaw wskaźników z pomarańczowym podświetlaniem (z możliwością regulacji natężenia światła). Zmieni się także kolorystyka zastosowanych materiałów wykończeniowych - producent obiecuje, że do Picanto będzie można zamówić także sportowe fotele w kolorze czarnym z charakterystycznymi, czerwonymi ściegami. W opcjonalnym wyposażeniu znajdziemy także obszytą skórą kierownicę i rękojeść dźwigni zmiany biegów. Wszystkie modyfikacje z zakresu stylistyki zostały opracowane wspólnie przez europejskie i koreańskie centra stylistyczne - Kia Namyang i Rüsselsheim. Z technicznych nowości wszystkie wersje Picanto mają teraz elektryczne wspomaganie kierownicy (do tej pory tego typu rozwiązaniem dysponował tylko diesel), które ma wpływać na obniżenie zużycia paliwa.Nie zmieniła się oferta silników: 2 benzynowe (1.0/62 KM i 1.1 65 KM) oraz diesel (1.1/75 KM). Nowe Picanto powstaje w koreańskiej fabryce Suhsan. Planowana produkcja wynosi 150 tys. aut (prawie maksymalne moce przerobowe zakładu). W odmłodzonym Picanto Kia pokłada duże nadzieje i chce zwiększyć roczną sprzedaż w Europie do 90 tys. sztuk rocznie. Niestety, dla polskich klientów nie mamy najlepszych wieści - Picanto po face liftingu pojawi się w sprzedaży dopiero w styczniu przyszłego roku. Nie wiadomo również, czy ceny samochodu ulegną zmianie i jak będą wyglądały standardy wyposażeniowe.Udany poprzednik Obecnie sprzedawane Picanto kosztuje od 31 290 zł. W standardowym wyposażeniu znajdziemy tylko poduszkę powietrzną kierowcy, ale samochód ma inną, bardzo istotną zaletę - w konkursie na najbardziej ekonomiczne auto, organizowanym przez Auto Klub Dziennikarzy Polskich i Stowarzyszenie Rzeczoznawców i Techniki Samochodowej Expertmot, Picanto 1.0 City zajęło 1. miejsce.
Kia Picanto - Z nowym smakiem
Od momentu wprowadzenia Picanto na rynek (koniec 2003 roku) łącznie w Europie sprzedano 250 tys. egzemplarzy - niezły wynik, jak na koreańską markę, która dopiero od kilku lat na poważnie myśli o zaistnieniu w świadomości mieszkańców Starego Kontynentu.