Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Kia Rio po liftingu - co daje mały układ hybrydowy?

Kia Rio po liftingu - co daje mały układ hybrydowy?

Jeśli szukasz w samochodzie emocji, w Kii Rio ich nie znajdziesz. Ale jeśli potrzebujesz niewielkiego, solidnego autka, które w dodatku ma sobie duży ładunek nowoczesnych rozwiązań technicznych, wtedy tak: Kia Rio jest dla Ciebie.

Kia Rio 1.0T iMT
Zobacz galerię (21)
Auto Świat / Maciej Brzeziński
Kia Rio 1.0T iMT
  • W wersji iMT sprzęgło sterowane jest elektronicznie, pedał sprzęgła pełni jedynie rolę włącznika i potencjometru
  • Silnik spalinowy wspomagany jest układem hybrydowym o napięciu 48V
  • Mała hybryda w znikomym stopniu oszczędza paliwo, ale za to układ napędowy pracuje superpłynnie, a jego osiągi są całkowicie wystarczające

Z łatwością można sobie wyobrazić sytuację, w której ktoś wsiada do Kii Rio wyposażonej w dość złożony układ mikrohybrydowy, przejeżdża tym autem po mieście tysiąc kilometrów i w ogóle nie zauważa, że ktoś upakował ten samochód kilkudziesięcioma kilogramami zaawansowanych urządzeń mających po pierwsze, wspomagać spalinowy układ napędowy, poprawiać osiągi i redukować spalanie, a po drugie, pomagać kierowcy w ekodrivingu – a tak naprawdę „organizować” ekodriving za niego. Niektórych jednak zastanowi pojawiający się, zwłaszcza podczas wyższych prędkości, malutki napis na wyświetlaczu: „tryb żeglowania”.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy: