Postanowiliśmy przyjrzeć się pojazdowi okiem kupującego. Na początku zebraliśmy wrażenia z naszych redakcyjnych testów. W porównaniu z sierpnia br. benzynowy Soul 1.6 zajął 3. miejsce na 5 ocenianych aut. Autorzy testu zwracali uwagę na twarde zawieszenie samochodu – na obniżenie komfortu wpływają dodatkowo 18-calowe koła wersji XL. Silnik zwłaszcza na wyższych obrotach okazuje się hałaśliwy. Testujący zwrócili również uwagę na brak 2-płaszczyznowej regulacji kierownicy i mały bagażnik (224 l).
Tyle wad, później wymieniane są już same zalety – nowoczesny wygląd, dynamiczny silnik, bezpieczne prowadzenie oraz niski koszt zakupu (pod tym względem Soul wygrywa ze wszystkimi rywalami). Z testu auta z silnikiem Diesla wynika, że jednostka jest wystarczająco dynamiczna, a po jej rozgrzaniu nie mamy już wrażenia, że podróżujemy dieslem. Autor zwraca również uwagę na bardzo dobrą widoczność z miejsca kierowcy. Wersja z silnikiem wysokoprężnym chwalona jest za atrakcyjną cenę i bogate wyposażenie.
Reasumując: z pewnością na sukces Soula w dużej mierze wpłynęła przystępna cena i oferowane za nią wyposażenie. Nie bez znaczenia jest również to, że na auto udzielana jest 5-letnia gwarancja mechaniczna i 10-letnia na perforację blach. Na nic by się to jednak zdało, gdyby Soul nie przypadł klientom do gustu ze względu na wygląd i walory nadwozia (no, może poza małym bagażnikiem). Znamy wiele aut, które mimo atrakcyjnej ceny takiego sukcesu nie odniosły. Na koniec dobra wiadomość dla właścicieli firm – auto jest dostępne również z homologacją ciężarową (rejestracja na 4 osoby, dopłata 1400 zł).