Nad-wo-zie/ja-kośZgrabna sylwetka Sportage'a może si' podobaç. Atrakcyjnymi dodatkami topowej wersji są 16-calowe alufelgi i 2 chromowane końcówki rur wydechowych. Przestronne wnętrze ożywia dwukolorowa skórzana tapicerka, a do jakości wykończenia nie można mieć żadnych zastrzeżeń. Duży plus za przestronność i funkcjonalność. Tylną kanapę można składać jednym ruchem ręki. W efekcie otrzymujemy przestrzeń ładunkową z płaską podłogą, o pojemności 1411 l. Układ na-pę-do-wy/osią-gi. Nowa jednostka wysokoprężna o pojemności 2,0 l i mocy 140 KM należy do najmocniejszych stron auta. Silnik cechuje się wysoką kulturą pracy i zapewnia swobodneporuszanie się SUV-a w każdych warunkach drogowych. Jest elastyczny i dysponuje odpowiednim zapasem mocy, zwłaszcza podczas jazdy w terenie. Maksymalna wartość momentu - 305 Nm -dostępna jest już od 1800 obr./min. Silnik współpracuje z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów. Napęd przenoszony jest na 4 koła, a nad jego rozdziałem czuwa elektronika, która w razie potrzeby przekazuje do 50 proc. mocy na tylną oś.Układ jezd-ny/kom-fort. Niezależne zawieszenie kół (przód kolumny McPhersona, z tyłu układ wielowahaczowy) ma dość miękką charakterystykę, która powoduje wychylanie się nadwozia podczas dynamicznego pokonywania zakrętów, ale mimo tego samochód daje się łatwo opanować. Układ ESP nie jest zbyt czuły i włącza się tylko w sytuacjach granicznych. Na równej nawierzchni samochód zachowuje się bardzo komfortowo. Zastrzeżenia budzi natomiast nie-precyzyjny, "gumowy" układ kierowniczy. Kosz-ty/bez-pie-czeń-stwo. Testowana wersja Escape Limited ma w wyposażeniu praktycznie wszystko, co wpływa na komfort użytkowania i bezpieczeństwo jazdy. W promocji klient otrzymuje również gratis odtwarzacz CD Clarion ze zmieniarką na 6 płyt, autoalarm i czujniki cofania. Cena, jeśli uwzględnić standard wyposażenia, jest bardzo atrakcyjna. W testach zderzeniowych Euro-NCAP Sportage zdobył wysoką ocenę - 4 gwiazdki.