Wygląd dwudrzwiowego coupé nawiązuje do legendarnego modelu CRX, który produkowany był na przełomie lat 80. i 90. Podobieństwa widoczne są nie tylko w bocznej linii nadwozia, ale także w tylnej części pojazdu, gdzie zastosowano przeszkloną pokrywę bagażnika. Agresywną stylizację przedniej części nadwozia uwydatnia potężny wlot powietrza oraz diodowe światła, umieszczone w dolnej części zderzaka. Z tyłu dynamikę auta podkreśla centralnie umieszczona, podwójna końcówka układu wydechowego. Futurystyczne wnętrze CR-Z stanowi połączenie nowoczesnej technologii i stylu z najwyższej półki. Sportową atmosferę wnętrza tworzą kubełkowe fotele, trójramienna kierownica (spłaszczona w dolnej części) oraz przezroczyste elementy na desce rozdzielczej i panelu centralnym. Wrażenie przestronności podkreślają z kolei materiały wykończeniowe i przeszklony dach. W koncepcyjnym modelu zastosowano elektroniczny wyświetlacz prędkościomierza, wokół którego rozmieszczono cyfrowy obrotomierz. Na tunelu centralnym umieszczono znany z innych modeli Hondy przycisk Start, służący do uruchamiania silnika. W lusterkach zewnętrznych zamiast szkła znajdziemy kamery, z których obraz wyświetlany jest na ekranie deski rozdzielczej. Zgodnie z najnowszymi trendami do napędu Hondy CR-Z zastosowano ekologiczny silnik benzynowo-elektryczny. Hybryda będzie współpracowała z bezstopniową skrzynią biegów. Na razie nieznane są parametry układu napędowego, ale spodziewać się można, że jednostka CR-Z będzie dysponowała bardzo dobrymi osiągami, gdyż model ten wyposażono w układ hamulcowy renomowanej firmy Brembo. Ciekawe tylko, czy ekologiczny napęd spodoba się fanom sportowych modeli Hondy, dla których wysokoobrotowe silniki VTEC to kwintesencja japońskiej marki. Producent nie zdradza na razie konstrukcji układu jezdnego. Wiadomo jednak, że auto wyposażone będzie w elektroniczny system stabilizacji nadwozia VSC (odpowiednik ESP) oraz układ CMBS (Collision Mitigation Break System), który w trzech etapach ostrzega kierowcę przed ewentualną kolizją. Gdy kierowca zbliży się zbyt blisko do poprzedzającego pojazdu, to poinformuje go o tym fakcie kontrolka na desce rozdzielczej.Jeśli nie zareaguje (nie zmieni kierunku jazdy lub nie zmniejszy prędkości), o niebezpieczeństwie ostrzeże dodatkowo sygnał dźwiękowy i wstępne napięcie pasa bezpieczeństwa. Gdy i po tych sygnałach nie zareaguje, do akcji wkroczy układ hamulcowy, który bez ingerencji kierowcy automatycznie zmniejszy prędkość pojazdu. Skuteczność systemu CMBS można sprawdzić już w najnowszym Legendzie.Nowy diesel spełnia normę Euro 5i-DTEC to druga generacja silnika wysokoprężnego Hondy. Jednostka nadal będzie miała pojemność 2,2 l, ale w porównaniu z poprzednikiem będzie spełniać normę emisji spalin Euro 5 (wymagana w nowych autach od 2009 roku). Wyższą dbałość o ekologię uzyskano dzięki polepszeniu recyrkulacji spalin, skróceniu czasu wtrysku oraz zastosowaniu bardziej wydajnego filtra cząstek stałych. Dzięki modyfikacjom polepszą się także osiągi auta przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa. Kolejna generacja wysokoprężnego silnika Hondy pojawi się w nowym Accordzie w przyszłym roku. Honda pracuje już nad kolejnym dieslem, który będzie spełniać normę Euro 6.
Legenda powraca
Wśród 18 nowości na tegorocznych targach Tokio Motor Show Honda przedstawiła koncepcyjny pojazd sportowy CR-Z. Rozwinięcie skrótu (Compact Renaissance Zero) oznacza próbę odrodzenia stylistyki kompaktowego auta, którego konstruowanie rozpoczyna się od zera.