Pod maską mierzącego 4,32 m długości CT znalazł się 1,8 litrowy, benzynowy silnik o mocy 99 KM, motor elektryczny (80 KM) oraz prądnica o mocy 42 kW. Silnik elektryczny, prądnica i przekładnia planetarna umieszczone zostały w zwartej obudowie, o rozmiarach porównywalnych z rozmiarami typowej skrzyni biegów. Napęd na przednie koła przekazywany jest za pośrednictwem bezstopniowej przekładni CVT z elektrycznym sterowaniem Shift-by-Wire. Kierowca będzie miał trzy tryby jazdy do wyboru: EV (w pełni elektryczny), ECO i SPORT. Silnik elektryczny może pracować równocześniez jednostką benzynową, wspomagając przyspieszanie , oraz niezależnie, służąc do napędu kół podczas jazdy autem w trybie EV. Podczas zwalniania lub hamowania, silnik elektryczny pracuje jak alternator, umożliwiając odzyskiwanie traconej energii.W trybie jazdy EV, nowy, w pełni hybrydowy Lexus charakteryzuje się zerową emisją zanieczyszczeń podczas jazdy o zasięgu do dwóch kilometrów z prędkością do 45 km/h.Nowy Lexus rozpędza się do „setki” w10,3 s, a prędkość maksymalna auta wynosi 180 km/h . Średnie zużycie paliwa wynosi 3,8 l/100km, a emisja CO2na 1 km zaledwie 89 g. Co ciekawe, według producenta spalanie w mieście ma być jedynie o 0,1 l/100 km większe niż w cyklu mieszanym.

Model CT 200h wytwarzany jest w fabryce Toyoty w Kyushu, gdzie w roku 2008 rozpoczął produkcję zakład Kokura, będący pierwszym na świecie zakładem stworzonym z myślą o wytwarzaniu w nim jednostek hybrydowych.

Oficjalna premiera produkcyjnej wersji Lexusa CT 200h będzie miała miejsce w Paryżu, a na rynku samochód powinien pojawić się jeszcze w tym roku.